Problem: Får inte till det med Google-kalendern

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Rozeman, 17 okt 2011.

1. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag syncar utan problem mina kontakter, Gmail samt kalendern. Använder stock-appen för kalendern. Nu har jag Google-kalendern på webben skapat en till kalender som heter "Hockey". Tyvärr ser jag inte den i mobilen, under Meny / Inst. / Kalendrar ser jag bara "Hela kalendern", "Min kalender" samt min privata Google-kalender. Jag har under Hantera program / Alla rensat data på Kalender, Kalenderlagring och Synkronisera Google Kalender. Därefter har jag synkat om, dessvärre dyker inte kalendern "Hockey" upp. Vad ska jag göra för att få till det?
    I kalender-widgeten Smooth Calendar dyker min privata Google-kalender och Hockey upp. Kan inte SGS stock-app för kalender hantera flera kalendrar?

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag hade också stora problem med det där. Jag tog bort kalendern på Google några gånger via datorn och la till dem igen.

3. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Vet inte om det hjälper dig så mycket men jag testade detta och fick det att fungera direkt.

På gmail
    1. Logga in på gmail och tryck på kalender.
    2. Under "mina kalendrar" som finns på vänstersidan av fönstret, tryck på pilen och tryck där "skapa ny kalender".
    3. Vid kalendernamn, skriv där "hockey" t.ex. och tryck sedan på "skapa kalender" längst nere på sidan.
    4. Tryck sedan på "Skapa", skriv det du vill skriva och byt sedan kalender till "hockey" under "kalender".
    På mobilen
    5. Gå in på stock kalendern, tryck på menyknappen, tryck på inställningar, tryck på kalendrar och kolla så "hockey" är ibockad, gå sedan 1 steg tillbaka och tryck på "synkronisera kalender"

Då bör det fungera.. (Fungerade för mig iaf)

Lycka till!

4. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det är exekt så jag gör men får ändå inte till det:mad:.
    Angående steg 5: Inte kan väl den nya kalendern dyka upp i mobilen innan synkronisering?
    I stock kalendern Meny / Inställningar / Kalendrar har jag valen Hela kalendern, Min kalender samt [email protected] kalender

Jag har under Hantera program / Alla rensat data på Kalender, Kalenderlagring och Synkronisera Google Kalender och därefter syncat kalendern, utan framgång att få in fler kalendrar.

Edit: Kurt, jag ser att du kör stock-ROM(?), själv kör jag med Darky. Vet inte om det kan inverka. La alldeles nyss in CalenGoo och där dyker alla min kalendrar upp...

Edit2: Kollade nu i stock kalendern, efter att jag lagt in CalenGoo, och där har också alla kalendrar dykt upp...

Last edited: 19 okt 2011