Får man Donut med Hero?

Diskussion i 'Hero' startad av Jerka, 2 aug 2009.

1. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt hunnit sätta mig in i hur det förhåller sig mellan tillverkare och Google gällande Android.

När HTC gör ROM'en (och speciellt Heros Sense då som är lite special);
    Är man garanterad alla Android uppdateringar då via Google?

Eller är man beroende av HTC goda vilja att skapa en ny ROM för Hero vid en Android uppdatering?

Hoppas någon kan hjälpa mig att sätta mig in i detta. :)

Tack!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 230
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du är beroende av HTC för att få uppdateringar för Android, när väl Donut finns ute lär dock HTC med all sannolikhet släppa en uppdaterad version för nedladdning, frågan är dock hur länge detta kommer att dröja. En månad? Ett kvartal? Ett halvår?

Jag håller på att sammanfatta en lista med lite frågor till HTC, kommer att inkludera denna.

Problemet med modellspecifika uppdateringar är förstås att tillverkaren gärna inte lägger tid (läs pengar) på gamla modeller, varför de flesta telefoner inte får några fler uppdateringar efter 1-2 år.

Personligen hade jag hoppats att det inte skulle bli så här innan Android kom ut, men ack så fel man kan ha. Endast telefoner med Google-loggan på baksidan har chans att få over-the-air-uppdateringar med de senaste versionerna av Android. Detta är dock ingen garanti heller egentligen, på den Vodafone-brandade HTC Magic med Google-logga på baksidan, så är det Vodafone som svarar för när OTA-uppdateringar skall tryckas ut.

Det här är lite av en djungel och ingen verkar veta vad som egentligen kommer att hända när Donut dyker upp.

3. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du få väldigt gärna fråga HTC om deras strategi gällande Android-uppdateringar, för alla modeller egentligen.
    Men som jag förstått det har de själva positionerat just Heron på samma nivå som bl.a. Iphone och jag upplever att Apples produkter har längre levnadstid när det gäller uppdatering på mjukvara, än vad HTC traditionellt haft. I alla fall jämfört med de HTC WinMo jag haft tidigare.

Hur länge har de tänkt supporta Heron med uppdateringar på Android och Sense??