Problem: Får samma SMS flera gånger

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av gtroop, 4 jan 2012.

1. gtroop

gtroop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en SGS2 som jag nyligen uppdaterat OTA till 2.3.5. Sedan dess har jag fått vissa SMS flera gånger.

Personerna som har skickat SMS har bara skickat ett men jag har fått 2-4 st (exakt samma innehåll). Efter första Sms:et kommer ett till efter bara några sekunder, sedan kan det komma fler, antingen inom en kort stund eller flera timmar efteråt.

Har kollat efter fler uppdateringar men det finns inga!

Jag kör inga konstiga launchers eller rom:s, har aldrig rootat.

Edit:
    Jag bad 2 kollegor testa att skicka SMS till mig. När dom skickade fick jag notifiering om nytt SMS, men istället för deras SMS fick jag ytterligare 2 från min bror som jag redan har fått.
    ????????

Last edited: 4 jan 2012
  2. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har hänt mig någon gång också. Vet inte vad det kan vara.

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hör av dig till din operatör, dem brukar kunna hjälpa dig vid sådana fel! (om du nu inte har dubbla sms-appar eller något) ;)

4. gtroop

gtroop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite uppdatering då...

Jag ringde Tele2 för att kolla om dom ville ta tillbaka telefonen och ge mig pengarna tillbaka fastän jag egentligen redan visste svaret.

Dom hänvisade (efter några turer och bortkopplingar) mig till Samsungs kundcenter. Där sa dom att jag skulle kontakta min operatör för att det var fel hos dom :(

Men det var det ju inte alls, dom föreslog att jag skulle säkerhetskopiera datan på min telefon med hjälp av Kies och sedan göra en återställning till fabriksinställningar. Efter det kunde jag helt enkelt återskapa datan på telefonen med hjälp av Kies.

Säkerhetskopieringen via Kies fungerade dock inte så dom föreslog att jag skulle prova på en annan dator. Orka mecka med det? Jag kopierade allt via USB istället.

Efter återställningen funkade telefonen faktiskt. Fortfarande missnöjd dock!