Problem: Får samtal och svarar, men varken jag eller den som ringer hör något...

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av RickardP, 14 feb 2012.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag körde HTC Desire HD och även HTC Desire innan men kör sedan ett par månader tillbaka HTC Sensation XE och jag har haft problem sedan jag köpte telefonen att rätt som det är när någon ringer så svarar jag men man hör ingenting i telefonen och den som ringer hör ingenting heller.

Detta hände förut bara någon gång ibland men har nu trappats up och verkar hända var och var annat samtal numera.

Idag råkade jag även ut för att efter ett samtal var tyst så ringde han som ringde up igen och vi pratade lite men så blev samtalet helt tyst...

Alldrig varit med om liknande som detta och börjar bli trött på problem när folk ringer mig, någon som råkat ut för liknande?

Jag tog nu och damsög ur och försökte ta bort så mycket smuts som möjligt i telefonen och med bommulspinnar för öronen gjort rent sim kortet mm.

Hoppas det kan vara något sånt, annars dags lämna in den tror ja...

2. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det låter lite som detta som tagits upp tidigare. Lämna in den är mitt råd. Efter att jag lämnade in min lur händer det ytterst sällan och de gånger det händer kan det lika gärna vara nätet som är boven.

3. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

nja, visst kan väl kanske vara ungefär samma sak, fast verkar vara lite olika ändå..