Farsans nya lur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lollero, 29 apr 2021.

1. lollero

lollero Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Skulle bli ny lur åt farsan (å morsan å), sitter i finland btw så priser kommer bli i euro. Men saken e den att han har använt apples saker sens han vart i arbetslivet från hans jobb å nu vill dom uppgradera sig va. Summa sumarum dom har använt ipad oxå och är oroliga att om man byter till android är de att de blir knepigt att överföra bilder å så från dem till android. Han har kollat på lite begagnade iphones å ja har kollat på nokia 8.3 5g 8/128 som kostar 299 euro för medlemmar på gigantti å också oneplus nord 8/128 på samma ställe för medlemmar kostar 333 euro,lite dyrare men inte mycke . Sen e han ju intresserad av iphone 8 plus och iphone xs från typ swappie, eller var nåt annat som fanns i finland där den va gott som ny, var väl en 8 plus å typ nåt 410-430 e, själv hade ja velat mellan nokian å oneplussen. 90 hz å så tilltalar ju mig men hur flyttar man över bilder från ios å android å tillbaka å kan man visa bilder på ipad från ett moln som inte är apples å vice versa, har ju naturligtvis undersökt detta men inte riktigt hittat nåt bra svar å ja vet är väl i mångt å mycket ett tycke å smak i vissa av dessa frågor. Om någon kunde upplysa, ge svar, synpunkter osv. I denna fråga, så är jag uppriktigt tacksam.
    Tack på förhand, Skinnet

2. Droid_269

Droid_269 Guest

Google foto! Bara ladda ner på hans iPhone och synca alla så finns bilderna där.

MacLeod gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om problemet främst handlar om att synka/titta på bilder från olika enheter fungerar ju Google Photos som @Menno@Menno nämner egentligen bäst, då det är enkelt att tillgå från praktiskt taget samtliga plattformar.

Jag har Android och iOS blandat och synkar enbart till Google Drive och Google Photos. Fungerar ypperligt.

Vad berör valet av telefon är det lite klurigare, men budget är alltså ~€300-€400? Hur stor får skärmen vara?

En nackdel med att byta mellan OS/ekosystem är ju att apparna man köpt försvinner. En annan aspekt är ju att man behöver lära sig ett nytt UI, men det är kanske inget problem heller?

4. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    Inte för att låta hård, men vill far ha iPhone kan han väl få det?
    Vill du ha oneplus men 90hz osv osv då kan väl du skaffa det ?
    Eller fattar jag något fel här?

Pernilla och jogge gillar detta.