Vilken app använder ni och varför. Har precis bytt bil till en Skoda som inte har fartkameravarning inbyggd i Gps'n .
Jag använder Waze. Men det gör trafikpolisen också. Och jag använder den mest för att hålla koll på de fasta kamerorna. Visserligen kör jag som en gubbe, nästan alltid lagligt, men jag vill ändå ha koll på kamerorna eftersom vissa är extra lömskt placerade. Någon enstaka gång har det hänt att Waze varnat för en mobil trafikkamera men de uppgifterna är inte alltid tillförlitliga. Vill man undvika fortkörningsböter är det bättre att hålla hastigheten. ;-)
Vill ha en app som startar med automatik när telefonen och som varnar för fartkameror i bilens ljudsystem i god tid innan. Fins det en sån?
Waze kombinerat med laservarnare är nog bästa kombinationen idag. Dock så brukar det vara för sent när laservarnaren väl börjar gnälla =/
Kan starta när bilens BT går igång/rörelse och varna 10, 20 och 30 sekunder innan kameror dyker upp. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.speedcams.android.map&hl=en
Får inte appen att starta med automatik, har bockat i rätt bil och bilen är parkopplad med telefonen men ändå lyser appen med sin frånvaro. Är det någon telefoninställning som ska till för autostart. av appar?
Tror jag har fixat det. När jag drog ner startskärmen så kom kom det fram ytterligare en bock att fylla i för autostart. Svaret får jag när jag åker hem från jobbet.