Problem: Fasiken! Skärmen fungerar inte som den ska?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Doqo, 19 jan 2012.

1. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har nyligen upptäckt ett problem med min s2a! det kom från ingenstans. problemet är displayen.. bakgrundsbilden, alla bilder för den delen, har blivit "cartoon-liknande" bilder :S skitskumt" och det är rosa/röda linjer som löper över hela skärmen. speciellt där det är vitt syns det. När jag startar mobilen så ser man inga konsigheter på samsung loggan o texten med "samsung galaxy2 osv... men när det startas så ser man hur fult det är. någon som har haft/har samma problem?
    bör jag lämna in det, och hur mkt kan reparationen gå på tro? Eller finns det nåt jag kan göra själv? :cry:

mvh!

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Har aldrig hört talas om något liknande.. men du skulle ju kunna prova dig på en återställning och se om de hjälper.

3. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Kan man få se en printsscreen?

4. HerrHamster

HerrHamster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu är det säkert så att jag bara är övertrött, men jag hänger inte riktigt med! Är det bara när det gäller bildvisning i sig som bilderna i sig blir "cartoon aktiga", eller blir allting på skärmen konstigt?

Ta en printscreen + bild på skärmen med en annan kamera/mobil så man ser om man kan prova på en återställning eller om det är skärmen som strular.