Fast i Bootanimationen, Zte Blade

Diskussion i 'Blade' startad av Jommpen, 10 apr 2011.

1. Jommpen

Jommpen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle uppgradera till 2.2 genom att använda ZTE:s uppgraderingsprogram, dock kunde jag som ej hade köpt min mobil genom Telia,Comviq eller Tele 2 uttnyttja detta då jag endast fick meddelande om att jag hade fel version. Jag använde mig av kallt_kaffe:s Återställnings ROM för Telia för att "göra" den till rätt version men detta gick tyvär inte.. När jag startar telefonen fastnar jag i Bootmenyn,:( Snälla om någon vet hur jag fixar detta..

Snälla hjälp mig, vill inte att min nya blade ska behöva slängas pga detta!

2. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Gör en TPT. Ladda ner "image"-versionen av Japanese Jellyfish och extrahera och lägg mappen "image" i roten (början) på ditt sd-kort. Starta sedan mobilen genom att hålla in volym upp och power on. Sedan kommer massa text upp på skärmen.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Eftersom du har en Gen1 (än så länge) så finns det ett eller kanske 2 sätt att komma ur den här knipan.

1. Beroende på hur ny din telefon är så kan fastboot läget fortfarande fungera. Boota med volym-upp nedtryckt och stannar den då på gröna androiden så är du i fastboot läge. Härifrån kan du flasha en Clockwork recovery m.h.a. fastboot.exe (googla om du inte har den). Kommandot är "fastboot flash recovery recovery-clockwork-3.0.1.4-blade.img". Om det funkar kan du sedan gå boota till recovery m.h.a. volym-ner och flasha en ny ROM.

2. Om ovantstående inte fungerar så använd instruktionen för att återställa partitionsstorlekar i post nr 2 i återställnings ROMs-tråden.

4. Jommpen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag läste vidare förut och hade planerat att göra en återställning av patritionsstorlekar men, problem är att jag inte kan komma åt mitt minneskort. Hur gör jag det när min mobil inte kännsvid av datorn.. Måste jag koppla in den manuellt mha kortläsare eller?

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Plocka ur kortet och koppla till datorn är det som gäller.

Eller eftersom nu målet var att uppgradera till officiell 2.2:a och du har en original recovery installerad så kan du ju lika gärna göra så här:

Dra igång 2.2 uppgraderingen du tänkt installera och när du får upp den "grå rutan" så går du in i c:\window\sysdy (se till att visa dolda filer för jag tror den är dold). Koperia allt i den katalogen och stuva undan någonstans på hårddisken.

Avsluta uppdateringsprogrammet.

Ladda ner filen från denna guiden: http://android.modaco.com/content/z...281/how-to-upgrade-gen1-to-gen2-windows-only/

I denna fil finns en hackad version av download.exe som inte bryr som om att filerna inte längre ligger i c:\window\sysdy och inte heller att du inte har en "riktig" telia (eller comviq) telefon.

Kopiera denna .exe fil till samma katalog dit du stuvade undan filerna du hittade i c:\windows\sysdy.

Boota nu telefonen till "FTM"-läge och kör på den officiella Telia 2.2 m.h.a. den hackade download.exe.

Eller om du hellre vill det så kör du istället guiden rakt av och drar på Swedish Spring RLS4b (detta kräver dock att du först plockar ur SD-kortet och använder en minneskortläsare för att lägga in Swedish_Spring_RLS4b.zip på kortet).

6. Jommpen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar, tackar, tackar! Kommer att pröva swedishspring snart, just nu njuter jag endast av euforin av att ha min lur tillbaks.. Kommer även att göra ett paypalkonto som tack för din enorma hjälp! Tack så hemskt mycket.. :D