Fast i bootloadern efter nya uppdateringen (32A) ["löst"]

Diskussion i 'Magic' startad av marcusstenbeck, 4 feb 2010.

1. marcusstenbeck

marcusstenbeck Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Slutligen har jag den nya uppdateringen installerad!

Jag laddade ner den nya uppdateringen till min Magic. När jag till slut hittade en dator som kunde ansluta till Magicen utan error 170 blev det fel under installationen (något om certificate fail), och jag vart tvungen att starta om.

Magicen var nu fast i en vit skärm med en ikon föreställande ett datachip över en röd cirkel med kryss. Man kunde inte göra något alls, men det stod telefonens information samt RUU, och ifall USB-sladden var inkopplad stod det också USB bredvid RUU.

Jag startade om RUU-programmet och möttes av ett nytt felmeddelande efter att programmet verifierade min telefon (eller vad den nu gör). Felet nu var att RUU-programmet inte ville tillkännagiva mer än 30% batteri, så den svarade konsistent med error 120 (lågt batteri). Så jag såg till att låda mobilen ladda en hel natt och pröva dagen därpå... error 120 igen!

Så medan jag sökte efter lösningar online startade jag om RUU-programmet gång på gång igen och fick samma meddelande... tills efter ca 20 omstarter!

Så, om din telefon sitter fast i detta läge kan du, med fulladdat batteri, köra programmet tills det låter dig uppdatera.

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Bara visar hur värdelöst RUU-uppdateringsprogrammet är. :( Tur att inga vettiga uppdateringar använder det. :)