Problem: Fast i loog screenen.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Akhawi, 5 dec 2012.

1. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok nu är jag fast i log screenen när telefonen ska boota upp, har försökt att göra data reset i clockwork och allt, men inget hjälper.

Vad ska jag göra?

Jag skulle see om man kunde lägga in en annan rom så att säga, har dock inte kommit dit än utan bara laddat in clockwork.
    Men inget hjälper

2. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon vet?

Det står när jag skriver in fastboot getvar version-main att jag har den senaste versionen 3.14.401.27 men telefonen fastnar ändå i logscreenen htc quitley briliant!

Jag har försökt att reparera med:
    fastboot flash boot boot.img
    fastboot flash recovery nameofrecoveryfile.img
    och fört in clockwork.

Det nandroid copia jag har av programvaran när jag första gången låste upp den finns kvar, dock inte på telefonen, måste har försvunnit därifrån, men finns på datorn.

Någon som har någon ide hur man ska gå till väga, om jag ska försöka att ladda tillbaka till den gamla versionen som jag har sparat på datorn.
    Men hur då i så fall.

Tack på förhand

6. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du kan föra över din kopia av din gamla backup genom recovery. Anslut mobilen till datorn, välj "mounts and storage" i recovery och välj där "mount Usb storage". För sedan över kopian till "clockworkmod->backup". Glöm inte att flasha in boot.img som finns i din backupmapp genom fastboot.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Last edited: 6 dec 2012
  7. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar, jag verkar inte kunna mounta as USB storage, den säger: E: Unable to open ums lunfile (no such file exist) eller något sådant.

Undrar om det kan hjälpa att jag gör en backup av den jag har och sedan försöker köra den, men antar att samma problem återstår efter det ändå :(

8. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Kan du komma åt några filer alls på sd-kortet i recovery? Och vilken version av clockworkmod har du?

Jag kom på att ibland kan kommandot "fastboot erase cache" lösa bootloop, du kanske kan testa det.

Edit: Hittade detta på xda, kanske att du kan komma åt sd-kortet genom att göra så här: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=27676957&postcount=1

9. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nee kommer inte åt några filer alls, eller verkar inte som jag har kvar några filer där, i clockwork så får jag ju upp alla mappar som finns i telefonen, men tex där download kanske kameran etc finns inte kvar, som om den har nollställts.

Kollade nu, jag kan i alla fall hitta clockworkmod mappen under choose zip frome sdcard.
    Jag har version 5.8.1.8 av clockwork.

Ska kolla den där sidan tackar.

10. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Du har en gammal version av clockworkmod, det är därför usb-storage till datorn inte fungerar. Uppdatera till den som är här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594819

När du gjort det borde det fungera.

Akhawi gillar detta.
  11. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tackar, ska bara ladda batteriet innan jag fortsätter :) återkommer snart

12. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok joo nu kan jag mounta, när jag såg telefonen nu på datorn så fanns bara clockwork där, inget annat, kanske andra kommertillbaka om jag nu kan föra in gammla versionen från nandroid.

13. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Ok, hoppas det. Glöm inte att flasha in boot.img som finns i backupmappen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Akhawi gillar detta.
  14. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok phew nu kom jag då in i telefonen, jag tyckte inte att den nya JB vart rätt instalerad, vart ingen skillnad i hur allt såg ut och sådant ska det vara så?

Kan jag på någe vis göra så att telefonen ser ut som den var (ny) om man behöver göra det innan man uppdaterar den med ny JB?

när jag går in i fastboot så stor det unlocked ska man göra så ter står locked istället eller något sådant, jag har aldrig hett in någon room i den bara låst upp den.

ps: jag ser att jag har den rootad kan det ha med saken att göra? SuperSu finns där nu också, fast jag har försökt att ta bort det

15. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

JB ser ungefär ut som ics, det är inga större skillnader i utseende. Om du går in i "Om telefonen" i inställningar, står det Android version 4.1.1?

Vad menar du med hur den ser ut när den är ny? Är det att den är helt ren från appar och sådant?

När du låst upp mobilen står det unlocked, du behöver inte slänga in en rom för att det skall stå så där.

16. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

joo menade innan jag rotade den om det har med saken att göra, men det är kanske som du säger att utseendet inte ser så olika ut.
    Gör nog inget att den är rotad.

Japp det står unlocked tänkte att man måste göra den till locked innan man kan uppdatera telefonen, men så kanske man inte behöver göra :)

17. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Om du vill kunna uppdatera via ota i framtiden måste du ha bort clockwork och installera stock recovery.

18. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, men eftersom jag kan uppdatera nu via OTA (antar jag) så ska det gå bra nu, men inte senare :)

Tackar för all hjälp ;)

19. Akhawi

Akhawi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vänta ok, joo det går inte att installera uppdaten nu när jag har clockwork, vet du av en bra sida där det står hur man ska ta bort detta så man kan uppdatera telefonen?

20. slibit

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag hittade en sida på xda som borde fungera. Det fanns på den länken du var inne på innan, precis under "Option 1": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859714