fast i porträtt

Diskussion i 'Hero' startad av ignatius, 21 augusti 2009.

1. ignatius

ignatius Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej gott folk. Jag är oerhört nöjd med min hjälte i största allmänhet, men den har utvecklat en irriterande benägenhet att till synes slumpmässigt bestämma sig för att vägra växla från portrait till landscape. Nån som identifierat nån app som kan tänkas ligga bakom detta, alternativt känner till nått sätt att tvinga fram landscape?

2. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att kunna växla mellan ”portrait” och ”landscape” man måste vinkla lätt mobilen när man befinner sig i landskape medan själva mobilen och skärmen är i ”portrait”.

Last edited: 22 augusti 2009
  3. ignatius

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det brukar kunna ge den en knuff i rätt riktning, men under dessa låsningar som jag talar om så är hjälten verkligen just låst i portrait. Jag kan luta och skaka den. Som en maracas om jag vill - portrait är allt som bjuds. Det går alltid över förr eller senare utan att jag lyckas lista ut vad det berodde på eller vad som löste det.
    Att stänga ner alla apps hjälper inte, men om man stänger ner rätt process som sen får reboota så kanske det skulle hjälpa. Får väl pröva mig fram systematiskt vid nästa tillfälle.
    Men är det här ett problem med just min enhet, eller är det ett vanligt bekymmer?

4. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har inte haft några problem med min utan tvärtom, den växlar lite för lätt emellanåt. Ibland räcker det med att jag lägger ifrån mig telefonen på ett bort utan att låsa skärmen för att den ska växla.

5. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det vara hårdvaruproblem i sensorn? Har du provat ta hem Bubble från market (vattenpasset)? funkar den som den skall.

6. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det behövs ingen applikation från Android Market för att testa den saken.

Välj istället Settings -> Sound & Display -> G-Sensor calibration och vips så får du upp två vattenpass.

7. raph

raph Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har samma problem med min Hero. G-Sensor Calibration ser bra ut och om jag rebootar telefonen fungerar det som sig bör. Har inte forskat allt för mycket i det.

Har inte rootat och kör alltså Sense UI.

8. ignatius

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör också orootat och med sense och en G-sensor utan anmärkning. Postar resultatet här om jag någonsin hittar boven i dramat

9. ignatius

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fastnade i porträtt några gånger efter att ha använt htc's mailklient.
    Vid varje tillfälle funkade landscape igen efter att jag stängt ner mailprocessen (com.htc.android.mail)

Kör med gmails app nu istället och har inte råkat ut för det sen bytet, men jag har å andra sidan just slutat använda htc's.

Förhoppningsvis fixas detta automagiskt med den kommande herouppgraderningen. Om inte så är det väl kanske ett mindre utbrett problem som få drabbas jag. Kanske är det någon annan process som interagerar tråkigt med htc's mail