Problem: Fastboot funkar inte?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Gimbergsson, 17 nov 2012.

1. Gimbergsson

Gimbergsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej nyligen kände jag för att flasha tillbaka till stock android från CM10 för att kunna få Android 4.2. Men när jag ska flasha den i fastboot så skriver jag först in fastboot devices men inget kommer upp fast i enhetshanteraren i Windows så visar den att den är ansluten med namnet Android ADB Interface men om man sedan höger klickar på den och går ner till egenskaper så står det sedan i Enhatsstatus att Den här enheten kan inte starta. (Kod 10) och när jag tar bort telefonen och anluter den i gen så får jag det här felmeddelandet Fastboot Command Read Error -2147483647

Och jag har testat allt som jag kan komma på och har googlat runt som en galning utan framgång. Jag har testat ominstallerat orginal drivrutinerna, jag har testat även med PdaNet driverserna men de funkar inte heller. Jag har även testat med en annan dator.

Är det någon som vet hur man fixar det eller har några förslag hur jag kan fixa det? :)

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag hade ett liknande fel precis på min Windows-dator på jobbet när jag tänkte flasha in 4.2.
    Det konstiga var att datorn kände igen den när den va igång med 'adb' men bootade jag in i fastboot-mode så hade jag en okänd-enhet i enhetshanteraren. Satt en hel dag och försökte få rätt på det och efter några gånger efter jag hade installerat om dirivrutinen så fungerade det. Men bootade jag då in i telefonen igen så kände den inte igen telefonen igen.. Fick installera om drivrutinerna igen för att få det att fungera, skulle jag in i fastboot igen så fick jag installera om igen :P

Så dessa jäkla drivrutinerna i Windows är riktigt kassa. När jag kom hem så fungerade det hur bra som helst på min dator (Linux), testade på OS X också och där fungerade det lika bra.

Testa ta bort enheten/avinstallera eller vad det står i Enhetshanteraren, installera drivrutinerna igen. Jag testade säkert att installera drivisarna 4-5 gånger innan det fungerade första gången...