Fastbright funkar inte på min Hero

Diskussion i 'Hero' startad av Nepsir, 11 aug 2009.

1. Nepsir

Nepsir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har installerat Fastbright på min Hero men när jag startar det så ser man att ljusstyrkan höjs och efter c:a en sekund går den tillbaka till samma ljusstyrka som den hade innan.

Jag får samma resultat även om jag väljer Settings->Sound & display->Disable auto backlight.

Någon annan som har samma problem?

2. digithed

digithed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem. Har provat med flera andra program lika som Fastbright och alla göra samma sak.

Det ser ut som kanske nånting är annorlunda med hårdvara i Hero jämförde med tidigare modeller, som Magic till exempel. Eller det kan vara nånting i mjukvara som komma från HTC som en tillägg till bas operativsystemet som komma från Google.

3. Nepsir

Nepsir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känns som om det är något i Rosie som ställer till problem.
    Jaja, kunde ha varit värre, man kan ju alltid göra en länk med hjälp av Bettercut som leder till inställningen för ljusstyrka.

4. Dee_Jay

Dee_Jay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kom ifrån det problemet genom att avaktivera auto brightness nånstans I androids settings

5. Nepsir

Nepsir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle du kunna beskriva var du hittade detta? Jag har letat febrilt men det enda jag kan hitta som skulle kunna ändra på detta är: Settings->Sound & display->Disable auto backlight men som jag sa i första inlägget så blir det ingen skillnad för mig.

6. Dee_Jay

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja det var precis den inställningen jag menade, kom bara inte ihåg exakt vad den hette. Jag har iofs inte använt Fastbright men jag upplevde exakt samma problem med två andra brightness-apps. Jag använder just nu "Brightness level" som har en smidig widget för att ändra brightness och innan jag stängde av "auto backlight" så gick det inte att ändra ljusstyrkan utan att den hoppade tillbaks igen.

7. AxeFestis

AxeFestis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmm, hade inte hero en ljussensor som ställer in ljusstyrkan?

8. Dee_Jay

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hehe jo det är sant. Den verkar ju faktiskt sköta jobbet bättre än när man ställer om manuellt :P Märkte att den ställde ner ljusstyrkan rätt rejält nu när jag sitter inne, jämfört med när jag hade ställt den på 25% manuellt. Kan ju spara lite ström i längden.