Fastnar i fastboot

Diskussion i 'Allmänt' startad av fexnix, 5 feb 2011.

1. fexnix

fexnix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min Legend i några månader nu. Har inte rootat den eller något sånt. Nu har jag dock fått det extremt jobbiga problemet att telefonen inte går att starta. När telefonen är avstängd och jag sätter på den så kommer jag bara till skärmen med de tre skateboardåkande androidgubbarna.
    (Som den nedan men det står Legend istället för Sapphire högst upp.)

Inne i den menyn reagerar telefonen inte på några knappar alls. Varken power knappen eller volymknapparna funkar, så att navigera i menyn är inte möjligt.
    Dock så kan jag, genom att hålla inne volume-down när jag sätter på telefonen, komma in i factory-reset menyn. (som ser ut ungefär som bilden nedan)

Men inne i den menyn är det samma sak att telefonen inte reagerar på några knapptryckningar.

Alltså verkar telefonen reagera på knapparna men inte inne i själva fastbootmenyn.

Om någon har något tips vad man kan ta sig till är jag mycket tacksam. Annars är det väl bara att skicka iväg den till Anovo...

2. android3.0

android3.0 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

testa ta ut batterit
    kan du installera om telefonen `?

3. fexnix

fexnix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag måste ta ur batteriet för att stänga av telefonen när den fastnat i det här läget. Sedan när man startar den igen hamnar den bara i fastboot-mode igen. Hur menar du med "installera om telefonen"? Om det går att göra på något sätt vill jag såklart det.

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Testa att posta inlägget i Legends underforum?

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

En teori: du startar telefonen genom att hålla ner powerknappen eller hur?
    Det känns som att back-knappen har fastnat i nedtryckt läge i din telefon vilket medför att du _alltid_ hamnar i fastboot när du försöker starta telefonen.
    Det skulle också kunna förklara varför din telefon inte reagerar på knapptryckningar inne i fastboot.