Problem: Fastnar i Kontakter

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zitalena, 27 november 2011.

1. zitalena

zitalena Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ofta när jag lägger ifrån mig telefonen efter att ha gjort något (och innan jag låst den), så råkar jag komma åt en av de 4 ikonerna längst ner på "förstasidan" (är ingen mobilnörd, så jag har ingen aning om vad det kallas). Om jag då kommer in i Kontakter så händer det ganska ofta (kanske var tionde gång) att jag inte kan komma ut från den vyn. Jag trycker på bakåtknappen, inget händer, eller också växlar den mellan Loggar och Favoriter t.ex. Går jag in i Uppgiftshanteraren och väljer Stäng alla, så kommer jag fortfarande tillbaka till Kontakter när jag avslutar. Enda sättet att komma ur detta är att stänga av telefonen.

Någon annan som råkat ut för detta? Vad händer och varför?

PS. Det är alltså ofta som jag råkar göra ovanstående men lyckas ta mig ur genom att klicka på bakåtknappen...

2. Marc Swing

Marc Swing Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör du en annan launcher? för isf kan det hända om du har tex uppdaterat din launcher och då måste man trycka på hem knappen.

Det kommer att dyka upp en liten ruta då där står att du ska välja vilken launcher du vill köra, välj den launcher du vill köra och bocka i rutan där det står "använd som standard"

3. zitalena

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta mig, men vad är en launcher? Jag har inte installerat något konstigt. Bara några småappar. När jag råkar trycka på Kontakter (eller Meddelanden) så växlar den mellan just Kontakter och Meddelanden, när jag trycker på bakåtknappen, och jag kommer inte ur. Vår IT-kille här på jobbet har samma telefon, och han lyckades inte heller komma ur när jag visade honom hur jag fastnade... Som sagt, inget konstigt installerat, inga grundinställingar ändrade.

4. Marc Swing

Marc Swing Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hmm då vete fan...Pröva göra en system återställning.

5. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Precis detta har hänt mig också. Dock bara en gång.
    Jag öppnade kontakter och sen låste sig hela telefonen.
    Misstänker att det kan ha att göra med sync eller liknande och att den ska läsa in nåt.
    Fast det är bara en gissning. :innocent:

6. zitalena

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjort och det gör jag aldrig om igen. Förlorade ju allt!! Orsaken till att jag gjorde en systemåterställning då var för att GPS:en var helt kass (sa att jag var i mitten av Medelhavet eller Afghanistan...).

Man skall inte rekommendera systemåterställning utan att tala om för den man rekommenderar det till att de kommer att förlora allt som inte ligger på nätet (appar, alla inställningar osv). Trots att det står i Kies att man kan göra backup på allt, så kan du inte återställa allt... Jag gjorde det på rekommendation från en person här och det var en jäkla massa jobb. I och för sig har GPS:en funkat sedan dess, men hade jag vetat att jag skulle förlora alla appar och inställningar hade jag skrivit upp lite innan....

Lena