Problem: Fastnar i Landskapsläge ibland

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Playstation, 11 oktober 2012.

1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Uppgraderad och kör stock 4.0.4.

Efter att ha uppdaterat den så fastnar den ibland i landskapsläge när man är inne på tex. SMS. Trycker jag bakåt eller hemknapp hoppar den tillbaka till vertikal.

Gyrot fungerar ned i landskapsläge utan problem, samt även om jag vrider den 180 grader och byter sida, så följer den med, men tillbaka till vertikal fungerar inte ibland i vissa av momenten.

I tex. Google Chrome så fungerar det dock utan bekymmer.

Telefonen är en obrandad olåst telefon, aldrig blivit tappad eller liknande.

2. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Kan uppdatera lite;

Hittar ingen nägonstans som varit med om något liknande. Samsung hade INGET registrerat ärende med liknande problem. Inte heller en stor elektronik kedja (Har en vän som jobbar på en service avdelning). En fabriksåterställning fixade det.
    Skall sägas att den även vände bilder i kameran upp och ned.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag sökte på engelska och fick direkt upp några rubriker! Tänkte bara tipsa om det! Sök på "Galaxy s2 stuck in landscape mode" och se om det finns NÅGRA vettiga tips! :) Har inte tid idag att kolla igenom det! :P

4. tofen

tofen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Troligen är det bara en sensor som behövs kalibreras.
    Gå till inställningar -> display -> horisontell kalibrering (kommer inte ihåg exakt vad det heter). Lägg telefonen på plant underlag, tryck "kalibrera" och vänta på att bollen åker in i mitten.

Udda att varken butiken eller Samsung-support kunde hjälpa till med detta. Det är ett ganska vanligt problem.

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Men... Som han sa så fungerade det perfekt på t.ex. Chrome, då borde ju inte det här vara problemet? :) Dock är det såklart värt att testa!

6. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag gjorde detta med, men, missade attt göra det igen efter sista uppdateringen. Gyrot stod bara och skakade i botten, jag hade bara gjort gyro kalibreringen efter sista så att säga... Så en enkel miss orsakade oerhörda klurigheter.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2