Fastnar på boot, "Password Failure"? Snälla hjälp

Diskussion i 'Allmänt' startad av nikkop, 2 jul 2012.

1. nikkop

nikkop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla, jag har lurat runt här oregistrerad sedan jag fick min första Android-enhet i fjol, nämligen ZTE Blade.

Men nu skulle jag älska att få hjälp eftersom något sätt har jag lyckats göra min helt nya tabletten inte att starta, och jag söker expertis från experterna.
    Jag har sökt runt både Google och XDA, men har inte hittat något eftersom jag inte vet hur man söka efter det, på grund av att felet är på kinesiska.

Så för att göra en historia kort jag kom just idag från en resa i HongKong.
    Jag var mycket nöjd med min ZTE Blade så jag bestämde att jag skulle köpa en billig Android tablet under min vistelse, och det gjorde jag.
    Jag köpte mig själv en "Acho C908", som jag testade i butiken först. Kan vara ett okänt varumärke, men det är en riktigt trevlig tablett.
    Det säkert har fina specifikationer och jag var nöjd med prestanda för det pris jag betalade, men jag lyckades att göra saker värre.

Allt gick bra utom att jag inte kunde installera några program i Playstore, fick jag alltid “Error Processing Purchase DF-BPA-09″. Så jag sökte det här felet upp och fann guiden: http://technipages.com/google-play-error-processing-purchase.html

Jag följde guiden och röjde data från Google Services Framework. Men efter att göra så det blev dåligt. Min tabletten började frysa så jag startade om den. Efter en omstart så ville inte tabletten svara och kraschade och tabletten frös igen.
    Så jag startade om den igen och här är där jag fastnade.

Saken är den att jag inte tycks ha "brickat" min tablett, eftersom jag kan passera boot, men jag fastnar på något annat. Det värsta är att på grund av tabletten är en kinesisk en, är texten på kinesiska! Men detta hände mig på flygplatsen när jag var på väg tillbaka från HongKong så jag lyckades be några kineser översätta det.

Här är "felet".
    http://img692.imageshack.us/img692/4594/tableth.jpg

Från vad det kinesiska folket jag frågade berättade, säger det något om "Password Failure" och att jag skulle behöva "Reset to Default Settings"?
    Jag har försökt att komma åt någon form av fabriksinställningar / Hard Reset läge, genom att hålla volym + eller volym- eller båda tillsammans under slå på enheten. Dock bara fastnar vid första logo visas under uppstart, nämligen "Acho".

Så har du några gissningar om vad jag ska göra?
    Jag köpte faktiskt två av dessa tabletter, en för mig och en till min far. Så om det finns någon information från den fungerande tabletten du skulle behöva hjälpa mig, skulle jag kunna fixa fram det kanske.

Några förslag?

Jag skulle älska att få min nya tabletten fungerar.

Tack så mycket i förväg.
    Hälsningar
    Nikkop

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Nu känns det som om "clear data" av google frameworks inte skulle kunna orsaka problemet du beskriver men tydligen så har det gjort det i ditt fall. Du skulle kunna prova att uppdatera plattan kanske? http://www.86pp.com/download_view.asp?id=393

3. nikkop

nikkop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallåj,

Tack för förslaget men problemet är att jag inte kan komma till någon form av recovery mode, håller jag inne Volume- samtidigt som jag startar upp plattan så fastnar jag bara på första loggan och sen händer ingenting :(

Plattan är för det första relativt ny, sen är den dessutom av kinesiskt ursprung så att finna någon support eller någon som kan hjälpa verkar inte vara alls lätt :(

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Support kan du hitta på länken som jag bifogade då det verkar vara tillverkaren av din platta. Provat med ett gem i reset hålet?

nikkop gillar detta.
  5. nikkop

nikkop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, ser man på.
    Ska försöka få tag på deras support och hoppas på det bästa.

Jo jag har kört in ett gem i hålet och det medför att plattan stängs av, men om jag sedan sätter igång den igen så återkommer problemet.

Är/brukar "reset-knappen" innebära en akut omstart av plattan eller en rensning av datan? Som med en router t.ex.

Tack