Problem: Fastnar på "HTC Quitely brilliant"

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av xeongbg, 28 okt 2012.

  1. xeongbg

    xeongbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    har läst igenom guider angående att installera ny rom och har nu gjort ett försök som jag inte kommer vidare med.

    Jag låste upp HBOOT via HTCDev och provade att installera recovery via kgs1992 super utility.

    Nu har jag stött på problem genom att telefonen inte startar längre. Den startar upp tom "HTC Quitely brilliant" sedan händer inget mer. kgs1992 klarar att arbeta med telefonen tills den första omstarten, sedan hänger sig telefonen vid HTC-logan och kgs1992 hittar den inte längre.

    När jag öppnar hboot så står följande
    =JuopunutBear=
    PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
    HBOOT-1.27.111
    ...

    Någon som kan hjälpa mig en bit på traven?

    /D
     
  2. Sammen

    Sammen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Din hboot ser ut att vara rätt då du är S-OFF och har JuopunutBears modifierade hboot installerad.

    Innan du fortsätter, är du SuperCID kan du installera alla ROM utan problem och har du installerat senaste firmware? Om inte kan du också göra detta genom KGS Utility.

    Följ dessa steg och se om det fungerar:

    1. Anslut telefonen till datorn ingen och kör kgs1992 script och installera om 4EXT recovery.

    2. Ladda ner en ROM med senaste GAPPS, förslagsvis http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782009

    3. Lägg ROM och GAPPS på lämplig plats på ditt SD-kort (du kanske behöver föra över filerna till SD-kortet via någon annan enhet eller datorn direkt om inte datorn hittar ditt SD-kort direkt via mobilen).

    4. Håll volymknapp-ner + powerknapp intryckta samtidigt så du kommer till hboot meny. Därifrån väljer du recovery.

    5. Inne i 4EXT recovery kan du göra en nandroid backup av din tidigare ROM (detta kanske spelar mindre roll i ditt fall om telefonen ändå inte startar upp i dagsläget då nandroid tar en komplett backup av hela ditt system i den status telefonen har vid den tidpunkten).

    6. I 4EXT recovery gör en full wipe.

    7. I 4EXT recovery installera ROM.

    8. I 4EXT recovery installera GAPPS.

    9. I 4EXT starta om telefonen.

    Hoppas detta hjälper!
     
    Last edited: 30 okt 2012
  3. xeongbg

    xeongbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    tack för hjälpen.

    Jag har fått formatera om minneskortet (FAT32) då jag inte kunnat komma åt det. Jag har nu lagt in .zip-filerna ovan. När jag väljer recovery så kommer jag endast till HTC-logon, sedan händer det inget mer. Är det möjligt att du kan hjälpa mig från här också?

    Mvh
    D
     
  4. xeongbg

    xeongbg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu när jag installerar 4EXT touch recovery via KGS får jag upp följande meddelande
    "Det går inte att hitta den angivna komandofilsetiketten - "flash".

    Finns det hjälp härifrån? :)
     
  5. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    skippa alla program o gör allt manuellt. är mitt tippa
     
  6. kevvz0r

    kevvz0r Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    STOR BUMP!!

    Rootade min HTC One genom denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=kJYAS2KN17Y

    Sedan skulle jag lägga in ElementalX.. Vet inte exakt vad det är men man skulle iaf kunna klocka telefonen lite högre då. När jag började installationen så starta mobilen om och fastan vid bootscreenen med htc loggan.

    När jag försöker göra nånting ifrån cmd så står det bara waiting for device..

    Vet inte vad jag ska göra och om 4 timmar aktiveras mitt nya simkort så skulle gärna vilja ha en fungerande telefon som dessutom bara är en vecka gammal..

    Någon som kan förklara LÄTT och utförligt hur jag ska gå till väga för att den ska fungera? :/

    Har provat factory reset men funkade inte, har wipat cache och dalvik cache men till ingen lycka..