Problem: Fastnar på Samsung Loggan efter flash av stock rom

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av xziaz, 31 okt 2012.

1. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Det är så här att jag hade updaterat till JB på min S3 och var inte nöjd så jag ville gå tillbaka till ICS 4.0.4. Så jag gick till tråden här på swedroid och laddade ner den stock romen jag skulle ha, obrandad valde jag eftersom jag har en olåst hos tele2. Jag gjorde som jag skulle i odin, men det kom inte upp com4 utan com6 som ID för mig om det ger någon extra info.. Allt funkade som det skulle, men sen fastnade den vid omstart vid samsung loggan och vägra starta så jag testade göra det igen men fick samma problem.. Så jag laddade ner en annan stock rom fil med en tidigare update från Juli, och då fick jag samma problem igen så jag gav upp och testade roota så jag kunde få recovery så jag kunde göra factory reset men luren vägrade starta så jag fick inte full root? Så jag kan inte komma in i telefonen eller nå recovery, och nu ser jag att jag har custom rom vilket jag inte vill ha.. Vad ska jag göra? Får panik, ville bara gå tillbaka till ICS men såklart började det strula för mig.. :/

EDIT: Jag kom in i recovery nu, man skulle tydligen trycka på volym UP!
    Tack

Last edited: 31 okt 2012
  2. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag lyckades ordna detta, känner mig riktigt dum haha! Jag behövde inte roota för att kunna komma åt recovery (dumma mig). Jag installerade triangleaway och gjorde som jag skulle, sen gjorde jag en fabriksåterställning genom mobilen inte genom recovery. Sedan flashade jag in stock romen och nu är allt som det ska, och jag har 4.0.4!

Min fråga är, är min mobil helt ifrån root och 100% original om jag gjorde som jag berättat? Tack!

3. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ja det ska den vara.

xziaz gillar detta.