Problem: Fastnar på SE +flashmodebug

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Jakkmalm, 7 dec 2011.

1. Jakkmalm

Jakkmalm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan! Jag har flashat och rootat och styrt med min telefon endel nu, Jag låste upp min bootloader osv. Efter det så ville jag byta rom och flasha in custom kernels osv via flashtool. Jag märkte då att när jag skulle starta den i flashmode för att flasha via flashtool så står det att jag är i flashmode och när jag sedan trycker mig fram för att flasha in tex en kernel så står det "preparing files for flashing", sedan helt plötsligt kommer "guiderutan" hur man startar den i flashmode?!?! Förstår inte. Verkar som att telefonens flashmode är totalt krashat.

kan också nämna att i flashtool står det : Android version : - exec '/system/bin/sh' failed: No such file or directory (2) - / kernel version : - exec '/system/bin/sh' failed: No such file or directory (2) -
    verkar alltså inte ha någon rom överhuvvetaget

Det största problemen nu är att jag inte kan göra något med telefonen för jag har lyckats förstöra den så jag fastnar på SE logan. Och eftersom jag inte kan använda flashtool pågrund av flashmodebugen, så kan jag heller inte få den stock 2.3 med varken SEUS eller Flashtool....hjälp!

Edit: jag fixa det. Det var bara att roota och sen starta om och sedan flaska in

Last edited: 7 dec 2011