Fastnat "Flashing recovey.." efter OneClickRecovery

Discussion in 'ZTE' started by Snarko, May 7, 2011.

1. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har kört in 2.2 och skulle sen uppdatera till Light Roast RLS2 [2011-05-06] [Gen2]. Men i steget när jag installerar OneClickRecovery så har just nu min platta fastnat där det står "Flashing recovery... please wait..." och kommer inte vidare. Jag känner INTE för att bara ta ur batteriet och prova igen, men det kanske är det jag ska göra???

Någon som vet vad som hänt? :cry:

Tacksam för snabba svar...

2. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tog till slut ur batteriet ändå och den funkade bra efteråt... ska prova att uppdatera igen lite senare, så får vi hoppas att det fungerar bättre då.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    OneClickRecovery funkar oftast bästa direkt efter omstart när de inte är så mycket annat igång. Funkar det ändå inte så testa att avinstallera lite program. Om det är väldigt tight med plats på data partitionen kan den nog också få problem. Den behöver nog 4-5Mb.

4. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nä, det blir så här för mig varje gång (testat 4 gånger nu). Har testat direkt efter omstart också. Jag har INTE installerat några program alls efter att jag uppdaterat till 2.2, så det borde inte vara att jag har för mycket program installerat?!

Dock, som nybörjare, så vet jag inte hur jag kollar hur mycket plats jag har kvar på data partitionen? Om jag går in i appen 'Filer' så kan jag se ett biblotek på sdkortet som heter /sdcard/Android/data, är det den du menar (gissar att det INTE är detta)? Hur ser jag i sånt fall hur mycket jag har kvar där?

5. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser också att det finns en fil "recovery-backup-gen2.img" (5 Mb) som ligger i rooten på sdkortet, är den skapad av OneClickRecovery? Kan jag ta bort den och prova igen?

6. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade att byta namn på "recovery-backup-gen2.img"-filen och körde igen, men fortfarande samma problem, att den fastnar med "Flashing recovery... please wait..." och sen inte går vidare <suck> (en ny fil skapades recover-backup-fil skapades förresten).

Så, nån som har någon idé om vad det kan vara?

Eller någon alternativ väg att flasha i kallt_kaffe romen?

7. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Testa att hämta ner filen på nytt, den kan blivit skadad ..

8. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade att ta ner den på nytt ett par gånger, men tyvärr samma problem fortfarande; tack för tipset i alla fall.

Ah, fan va skumt... verkar ju bara vara jag som det strular för, eller? Kanske inte riktigt, men just detta steg med OneClickRecovery verkar ju ha gått bra för de flesta!!?! Och det ser ju ut att gå för mig också, alltså det startar igång o så, men hänger sig under "Flashing recovery"-fasen...