Problem: Fastnat i APX-mode

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Krenze, 10 jun 2013.

1. Krenze

Krenze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har sökt runt på nätet efter lösning utan resultat så vänder mig nu hit för att se om fler råkat ut för samma missöde.

Skärmen är alltså helt svart och när man ansluter den till datorn dyker den upp som APX. Har testat alla möjliga omstarts varianter utan lyckas. T.om. kopplat ur batteriet.

Någon annan som råkat ut för detta?

2. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har själv inte råkat ut för APX mode men det är ett diagnostiseringsläge för produkter från nvidia och för att ta sig ur det ska det räcka med att från uppstartat läge hålla power knappen inne i 6-10 sekunder
    Edit: kan vara så att du även måste hålla in de båda volymknapparna samtidigt som power knappen

Last edited: 11 jun 2013
  3. Krenze

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har försökt att starta om den säkert hundra gånger men det händer verkligen ingenting, fortfarande kvar i APX. Misstänker att det är bootloadern som blivit korrupt alternativt att det är något hårdvarufel.

Får nog tyvärr bli en resa in till asus för den. Återkommer med resultat.

4. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Läste på xda att det inte är ett jätte ovanligt problem utan det finns användare där som rapporterar att det sker med helt original out of the box och upplåst med custom rom, i vissa fall har det hjälpt med att tjurhålla i power knappen och för somliga fanns ingen annan lösning än reklamation. Jag önskar dig lycka till och återkom gärna med lägesrapport

5. Krenze

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tänkte bara skriva hur utgången blev.

Hämtade ut min platta från webbhallen idag med nytt "mainboard" och allt fungerar hittills som det bör. :)

6. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur lång tid behöver dom för att byta det? Är det de vanliga "jävlas med kunden 3veckor" eller är dom snabba?

7. Krenze

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har varit utomlands en längre tid innan jag kunde hämta den men tror den var klar efter ca 2 veckor.