Problem: Fastnat i flygläge? Alltid krångel.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av allimac32, 14 augusti 2011.

1. allimac32

allimac32 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Köpte min telefon för 2 månader sedan. Har bara kunnat använda den i ca 3 veckor sammanlagt. Bara krångel. Men nu går det inte alls.
    Första gången det hände så lät jag telefonen ligga 1 vecka. Systemåterställde, och uppdaterade. Då försvann flygplans ikonen.
    Nu är det fast i flygplans läge. Hittar inte alls simkortet. (inget fel på simkortet, används i annan tel just nu) och simkorter fungerade på s 2 förut för några dagar sedan. Tänkte systemåterställa, men då man ska skriva in lösenordet går inte det heller. trots att det är rätt lösenord.
    Går att surfa via wifi. Men hittar inte alls kortet tyvärr.
    Har någon nåt tips på vad man kan försöka?
    mvh camilla

2. allimac32

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

första gången hände det bara. Andra gången gången för några dagar sedan när jag kikade på blocket. Hela telefonen låste sig. Gick inte att göra nåt. Fick ta ur batteriet. Det var då den inte hittade simkortet igen.

3. ilballetto

ilballetto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner igen det där,bara o lämna in. Själv ställde jag till m en scen på siba,vägrar köpa en mobil som är kass efter 2 veckor och godta att de ska skicka den på lagning. Fick en ny som funkar än så länge iaf.

4. allimac32

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja skit tråkigt att behöva lämna in. Sist jag lämnade in min andra mobil tog det 4 veckor innan jag fick tillbaks den :-(
    Ljudet funkar inte heller att skruva upp på sidan under samtal. Bara att skruva ner.

5. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Tycker definitivt att du ska lämna in den om inte en systemåterställning löser dina problem, den kan du göra såhär:
    Stäng av telefonen. Håll nere volym ner + hem-knappen samtidigt som du sätter på telefonen. Bläddra mha volymknapparna ner till factory/datareset och bekräfta med hem-knappen.