Problem: Fastnat i "Kontot har lagts till"

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av -Tjabo-, 31 mar 2024.

  1. -Tjabo-

    -Tjabo- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3
    Köpte en S23 ultra idag och när jag ska starta igång och ställa in allt går jag välja språk, välja om jag vill hämta data från annan enhet (ja, min S21 ultra) och då får jag skanna en QR-kod och bekräfta att det är jag/min mobil etc), den kör igång med "Telefonen förbereds" och snurrar en stund. Sen startar automatiskt "Konfiguration av tjänsteleverantör" och efter ytterligare en stund kommer "Det gick inte att ansluta. Tjänsterna ställs in senare när telefonen kan ansluta" upp.

    När jag klickar Nästa kommer "Kontot har lagts till" dvs mitt gmail-konto) upp och det står bl a att epost/kontakter synkroniseras med telefonen och att jag kan lägga till konton, ladda ner appar etc. Klickar jag Nästa står det "Kontouppgifter hämtas" och efter 2 sekunder kommer samma skärm som i förra stycket upp igen. Ny klick ger samma sak.

    Jag har testat att fabriksåterställa men med samma resultat.

    Startar jag 23an och väljer att installera utan att hämta saker från gamla mobilen får jag välja WiFI-nätverk och den kör "Konfíguration av tjänsteleverantör" en stund och även då kommer "Det gick inte att ansluta. Tjänsterna ställs in senare när telefonen kan ansluta" upp. Klick på Nästa gör att den testar igen och efter en stund kommer samma skärm upp.

    Någon som har en lösning?
     
  2. Jimmy 76

    Jimmy 76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2017
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S24 ultra
    har du testat köra kabel mellan lurarna och samsung smart switch istället?
     
  3. -Tjabo-

    -Tjabo- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3
    Kommer inte såpass långt ens. 23an kommer inte längre än till något av skärmarna/texterna ovan.
     
  4. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 787
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Vad gör du om du ställer in telefonen som ny först och sedan för över datan från gamla via smart switch till nya?

    Har du simkortet i och är telefonen äkta? för om du köpt på facebook market eller så kan möjligen blivit så du fått en kopia/fake modell som är IMEI spärrad där av säger den ifrån att det inte går att hämta tjänst uppgifter eller vad det heter.
     
    Kristy gillar detta.
  5. -Tjabo-

    -Tjabo- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3
    Kommer inte så långt. Jämför/se första inlägget.

    1. Nej. Den hittar inte simkortet (ja, det är rättvänt, ligger rätt i släden osv). Enligt Samsung kan detta bero på att den behöver ett nyare simkort så ett nytt är beställt från Telia.

    2. Köpt på Elgiganten så jag tar för givet att den är äkta.
     
  6. -Tjabo-

    -Tjabo- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3
    För att göra en lång historia kort så..

    Samsung hade igår ingen lösning via telefon utan hänvisade till deras certifierade verkstad mcare. Besökte dessa idag men ingen lösning där heller. De tipsade dock om Phonehouse (som praktiskt nog låg vägg i vägg) men efter en halvtimmes pysslande hade man fortfarande inte hittat felet utan hänvisade till ElGiganten. Efter att de också gått igenom allt och felsökt på alla möjliga vis kom de fram till det var nätverkskortet som var trasigt. Fick en ny mobil och körde igång den på plats men den funkade helt som den skulle så nu är ordningen återställd!
     
    Kenta2, Kristy och Gorgeous gillar detta.
  7. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 787
    Mottagna gillanden:
    1 042
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Konstigt att mcare tipsade om phonehouse för phonehouse är ingen certifierad samsung verkstad. Dom är bara en återförsäljare som ägs av elgiganten.
     
    corb06 och Kristy gillar detta.
  8. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 099
    Mottagna gillanden:
    2 174
    Jag har inte uppfattat Mcare som seriösa, de är i praktiken usla och jag saknar riktig Samsung service (är så glad att våra två S23U fungerar och att vi inte behöver någon service på någon av dem).