Fastnat i uppstart!

Discussion in 'Blade' started by TiltRage, Apr 11, 2011.

1. TiltRage

TiltRage Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    Mitt första inlägg här! Har kollat lite på forumet här och hittat en del med liknande problem. Dock har dessa försökt uppgradera till Android 2.2, min la bara av helt plötsligt över en natt.
    Hittade den en morgon och hade bara Android-roboten på skärmen, inga knappar fungerar - inte ens att stänga av den. Enda sättet är att rycka batteriet och när man då startar den är det samma igen, returnknappen lyser rött en stund och bara android-roboten i rutan...

Har testat volym - och power och kommer till FTM, men vad kan man göra sen? Inga knappar fungerar precis som när androidsnubben är i rutan. Hade haft fonen i 5-6 dagar och köpte den via netonnet. Har knappt använt den men laddat ner lite små appar via android market. Har faktiskt ingen aning om vilket Android det är i den, men skulle tippa på 2.1. Någon som har förslag på vad jag kan göra? Eller måste jag helt enkelt få fingrarna ur arslet och skicka tillbaka den?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Plocka ur minneskortet och testa att starta utan kortet. Eftersom den är i princip ny och du inte har mixtrat med den så kör på garantin. Hade det varit en telefon som du redan mixtrat med eller importerat så hade jag förslagit några saker att testa men det är dumt att sabba garantin när det nu finns en sådan.

3. TiltRage

TiltRage Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat det också, glömde skriva det. Har testat att starta om på alla möjliga vis. Får köra på garantin då! :)

4. Mr_Data

Mr_Data Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej mitt första inlägg på detta forum..... :cool:

Jag hade samma fel på min telefon i söndags, då jag laddat ned zte 2.2 från deras hemsida. Jag följde instruktionerna i programmet. När uppdateringen var klar så startade telefonen om sig hela tiden. Slutade med att jag slet ut batteriet. Startade i FTM och kopplade in den till datorn (Efter jag startat om uppdateringsprogrammet). Körde in 2.2 på nytt, och viola nu fungerade det.

I ditt fall är det nog bara köra på garantin..... Trist bara...