Hej, någon som har ett bra tips på hur jag kan faxa in ett document med mobilen ? hittar 50+ appar på play, men det är olika kostnader, vilket jag inte har något mot, men jag faxar aldrig annars så har ingen lust att binda upp mig på en onödigt dyr app för ett papper.. Det är ett intyg, och det brinner lite i knutarna.. Tack!
Tror inte det går rent tekniskt att skicka fax direkt från mobilen eftersom det innebär att ringa upp en analog telefon (faxen), apparna bygger säkert på att dokumentet skickas till deras server som sedan har ett faxmodem. Om du inte kan få låna en fax på skolan, jobbet, arbetsförmedlingen, någon granne som har en multiskrivare, biblioteket eller bokhandeln så kanske du kan prova någon fax-tjänst och sedan säga upp abonnemanget när du fått i väg ditt fax.
Camscanner skall ha denna funktion. Använder det ibland själv för att scanna in dokument. Har dock inte använt deras faxfunktion men enligt vad jag läst så skall det fungera. Till en mindre kostnad dock.. Med reservation för felstavning och särskrivning pga autokorrigering - tapatalked!