FC och reboots med VillainROM 10

Diskussion i 'Hero' startad av thezood, 7 jun 2010.

1. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lite problem med min Hero efter att ha lagt in VillainROM 10. Tangentbordet slutar funka och gör FC efter en stund och sedan brukar mobilen starta om sig men kan inte starta upp, HTC-loggan bara går om och om igen tills man plockat ur och satt i batteriet, då funkar den igen.

Till saken hör att det känns som om jag har haft samma problem med andra ROMs på sistone, trots att jag gjort wipe på allting. Hur kan problemen hänga med då? Har tom ett nytt SD-kort nu. Kör 512 Mb ext2 och 3,5 Gb fat32 och har app2sd igång vilket verkar funka fint. Kan det vara det som strular?

Alla tips emottages tacksamt, speciellt som VillainROMs sida verkar ligga nere...

2. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag får också en hel del FC, men det handlar bara om gp (kalendern om jag inte har fel, heter kanske bg) så den trycker jag bara bort. Annars tycker jag att min flyter på ganska bra, hade dock lite krångel med deras uppdater när jag försökte installera deras facebook aktivator. Men det fipplade jag till själv utan deras program. Sker väll ibland att jag har fått FC på andra program men det sker inte så ofta.

3. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag känner igen samtliga problem du beskriver och upplever dem till och från med nämnda Rom. Jag har haft liknande problem med ett par andra Romar nu på senaste tiden. Även jag har wipeat allt o skött allt, men ändå problem..
    Ingen hjälp direkt, men jag kan bara instämma att det händer för mig med.

4. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig kraschar hela telefonen med jämna mellanrum, alltid när jag använt tangentbordet en stund. Skönt att andra också har problem, trodde jag sabbat något. :) Får väl fråga dem på VillainROMs forum när det går igång igen.

5. Dee_Jay

Dee_Jay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade också en del problem i början med VillainROM 10, främst efter att jag återställt backup från tidigare 6.1 som jag hade installerat. Jag hade alltså tagit en komplett backup med Titanium Backup när jag hade VillainROM 6.1 installerat. Flashade version 10 och sen återställde backupen, då startade krasherna.

När jag istället endast återställde apps och deras inställningar så har allt fungerat klockrent!! Jag sket alltså i att återställa system-apps och systeminställningar helt och hållet. Verkar som det blir en hel del krockar när man skriver över en massa sånt från tidigare ROM.

Nu har jag alltså en riktigt stabil och snabb Hero med 2.1! :D

Edit: Det enda som krashar nån gång ibland är VillainROMs updater vid uppstart av telefonen. Men det påverkar inte updaterns funktionalitet på något vis vad jag märkt. Det är bara att starta igång den och ladda ner uppdateringar när det behövs.

Last edited: 8 jun 2010
  6. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man blir ju avundsjuk! Jag gjorde en fullständig wipe innan jag installerade ROMen och jag har inte importerat någonting. Blir lite rädd att min telefon är paj faktiskt. :/

7. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har du testat att ladda hem ROM:en igen? du kan ha fått en trasig version

8. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MD5 stämmer så nix... Bra förslag dock!