Feedback på Zap's Hitta app

Discussion in 'Applikationsutveckling' started by wizzler, Jul 20, 2009.

1. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis gått med Zap med hans utveckling av Zap's Hitta app. Eftersom han fullt ut satsar på Prisjakt appen, http://www.cyrket.com/package/se.petersson.prisjakt, så har jag gått med för att utveckla vidare på Hitta-appen.

Vi är båda ute efter att skapa en unik och användbar app och nu tänkte jag att eftersom kunden vet bäst så vill jag samla ihop era idéer och buggar i appet.

Alla buggar och förbättringar kan registreras på appets Google Code sidan:
    http://code.google.com/p/android-hitta/

Vi ser fram emot era tips.

2. treijner

treijner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vore nice om man kunde söka på en person o få fram ett telefonnummer och även tvärtom..

3. robboten

robboten Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul att ni är igång för det första!
    Jag håller med om att personsök skulle vara bra.
    Om går in på applikationen nu så blir där en lista med de man har nummer till och kan då söka adress och namn.
    Det jag skulle vilja ha är att få möjligheten att få de utan nummer och att kunna söka detta via namn.
    Men det skulle oxå vara trevligt att kunna få en ruta att söka namn eller nummer separat från vad jag har för kontakter.

Sen skulle det vara bra om man kunde välja att inte spara nya nummer/kontakter när de ringer.

Annars tack för en bra app.

4. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom vi inte vill vara sämre än iPhone så tänker vi implementera vanliga sök funktionen i vår app med lite extra "lägga-till kontakt" funktioner osv.

Sparfunktionen var tänkt att vara enkel och smidig. Eftersom man når Call Log relativt enkelt så kan man redigera/ta bort "auto-addade" kontakten. Dock har det diskuterats mycket om att folk skulle uppskatta mer att få välja om man ska lägga till kontakten eller inte själv efter ett samtal. Vi tittar just nu på flera lösningar. Troligtvis kommer detta vara ett valbart alternativ.

Tack till era förslag. Ös på bara.

5. RasmusB

RasmusB Kid Droid Medlem

Telefon:
    XZ Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    XZ Premium
    Håller med! En annan grej är att det skulle vara bra att kunna välja vad för typ av adress som sparas - nu autosparas alla adresser som "Mobile"? Vet inte vad det ska vara för typ av adress egentligen...

6. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har använt programmet tidigare, men avinstallerat det på grund två orsaker:

- För mig är det lite störande att kontakter läggs till automatiskt. Det borde finnas tre alternativ: Lägg till automatiskt, Fråga först eller Aldrig.

- Jag är främst intresserad av att se vem som ringer innan jag svarar. I dagsläget måste man nästan ha mobilen precis framför sig om man vill hinna se namnet. Det verkar dock inte gå att visa en Toast längre, vilket gör det lite klurigare :(

7. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis. Toast-notifications är inte riktigt det optimala. Självklart ska den visa vem som ringer under hela uppringningen. Vi jobbar på att hitta en bättre metod för presentation av data när man blir uppringd.

8. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer en uppdatering snart?

Ta bort att den lägger till automatiskt samt möjlighet att se namnet fram tills att man har svarat. Med dessa förändringar så har ni definitivt en femstjärnig applikation.

9. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker att det är en jättebra modifikation till telefonen och längtar absolut till man kan se namnet hela tiden och inte bara under de första sekunderna. Annars är det jättebra ifall man missat ett samtal och då vill veta vem det var som ringde. :)

10. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har inte märkt ändringar sedan du har börjat utveckla, är något på gång ... hitta har åkt ut tills ny version kommer

11. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har provat denna, och det lät bra att den la till kontaktuppgifter - vilket den ju gör bra, med namn,adress, t.o.m kartangivelse :-) MEN det var irriterande att få in alla inkommande telefonnummer i kontaktboken. Det blir ju rörigt, så jag skulle nog vilja ha möjligheten att i efterhand få upp en lista, där jag kan markera vilka jag vill lägga till, ungefär som när man raderar mail/sms, man taggar de man vill lägga in i kontaktboken, och väljer sedan "add"

12. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Den var bra för att lägga till adresserna på mina nuvarande kontakter men den var urusel på att leta upp okända nummer..hur vet jag att den ens fungerar!? fått 4 samtal där jag inte kände igen nr och nada.. inget hände.. har jag missat nåt eller måste appen vara på konstant för att fungera!?

Borde kunna få upp en knapp eller dyl som man kan trycka på vid inkommande samtal som aktiverar den.

Last edited: Aug 17, 2009
  13. fred1891

fred1891 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

För tillfället använder jag look up caller, just pga att Zaps hitta.se sparar telefonnr direkt i telefonboken.

Men något som gör mig extremt irriterad är att det dyker upp en notifikation i status baren(ursäkta svengelskan), så fort någon ringer oavsett om kontakten ligger i telefonboken eller ej.

Jag skulle byta tillbaks till Zaps hitta.se om:
    - kontakterna inte läggs till automtiskt i telefonboken
    - om det inte dyker upp någon notifikation i status baren
    - Man bör kunna gå in i efterhand och välja om man vill lägga till ett nummer i telefonboken
    - Appen bör ligga och köra i bakgrunden, så det alltid dyker upp vem det är som ringer automatiskt

Last edited: Aug 18, 2009
  14. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar verkligen att nån tar tag i denna app, håller med att en bättre popup när nån ringer vore nice och att man där kan välja om man vill spara denna kontakt eller inte. Samt att man ska kunna ställa in nån slags default som nämdes, alltid / fråga / aldrig och anpassa alternativen i popuppen efter detta val.

Sök funktionen vore riktigt nice o ha, kanske nån slags snygg widget för sökningen också ?

15. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag arbetar hårt för att få ut en ny version så fort som möjligt. Just nu innehåller nya versionen följande:
    * Språkstöd
    * Alternativ att inte spara kontakter automatiskt
    * Söka efter namn, nummer osv för att sedan lägga till kontakten

Det som saknas innan jag releasar nya versionen är just att om man nu inte sparar kontakten automatiskt, så kan en notification komma där man väntar på att användaren antingen sparar kontakten eller dismissar den.

Jag har även försökt få fram en bättre visning av inkommande samtal. Just nu verkar inte Android ha något bra stöd för detta vilket skapar en del problem. I dagsläget kan man endast använda en toast-notification för att visa upp ett meddelande ovanför inkommande samtalsdialogen. Om någon har en lösning så är jag jätteinteresserad att få höra den.

Screens på nya versionen (2.0) kan ni hitta på utvecklingssidan: http://code.google.com/p/android-hitta/
    Ni som har googlekonton kan även registrera feedback under issues.

16. robboten

robboten Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser lovande ut! Jag ser fram emot släppet.

17. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja för mig fungerar den inte alls.. även om den kör i bakgrunden. Står bara incoming call och sen nummer... när jag ringer med ett okänt nr.
    Kan nån förklara hur det ska gå till!? Jag vet att det nr jag ringer ifrån finns på hitta.se.

18. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du har lust så kan du PM'a mig nr'et så testar jag det i utvecklingsmiljön.

19. fred1891

fred1891 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är just den där notification varianten som jag inte vill ha där. Det skulle vara bättre om man istället går in i en separat samtalslista där man kan spara nummret. annars måste man köra en clear notifications efter varje samtal, och i längden är det extremt jobbigt.

20. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

noterat. utvecklingen på den är inte påbörjad så jag kan nog byta ut idén.