Fel 941 i Google Play

Diskussion i 'Frågor och support' startad av daltemyr, 29 mar 2012.

  1. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Tänkte bara dela med mig lite av en händelse:
    Google Play tyckte att det var dags att uppdatera Google Maps, men när jag klickade på "Uppdatera" så kom det upp ett felmeddelande
    "Ett fel uppstod som gjorde att det inte gick att uppdatera Google Maps (941)".
    Dessutom dök den där ikonen upp som säger att det är ont om minne i telefonen. Jag provade att avinstallera en del appar jag inte använder, men det hjälpte inte. Jag provade även att starta om telefonen.
    Jag googlade lite på problemet, och på xda hittade jag beskrivningar som stämde exakt med moitt problem. Dom föreslog emellertid att man skulle avinstallera Google Play, och därmed ska gamla Android Market dyka upp automatiskt. Därifrån kan man göra sina uppdateringar och installationer, och sen efter en eventuell omstart så dyker förhoppningsvis ett erbjudande om att uppgradera till Google Play upp.

    Jag tyckte detta var aningen drastiskt, och nöjde mig med att tömma cachen för Google Play. Detta visade sig räcka. Dock så tyckte inte Google Play att Google Maps behövde uppdateras längre.