Fel år för mottaget MMS

Diskussion i 'Hero' startad av JDS, 27 aug 2009.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Fick ett väldigt underligt fel precis. Min sambo skickade ett MMS, öppnade notifications och klickade på meddelandet som innehåll enbart en bild. Messages öppnades och gick till slutet av listan men där fanns inget MMS. Efter att ha letar en stund hittade jag det högst upp i listan istället, med året 2008!?! Alla sms ifrån min sambo har korrekt tid och datum.

Jag bad en kompis skicka ett MMS men detta togs emot med rätt datum och tid. Jag hade inga tidigare meddelenade ifrån denna kompisen men jag hade rätt så många meddelande i listan ifrån min sambo men det är inte mycket annat som skiljer. Jag testade också att skicka ett MMS och det fick också rätt tid och datum.

Jag raderade det felaktiga MMS:et och bad henne skicka samma igen och resultatet blev exakt samma, högst upp i listan med rätt datum och tid men fel år.

Har inte kollat ifall hon har fel år angivet i sin mobil men det skall väl inte spela någon roll, datumet borde väl vara när mobilen tagit emot meddelandet? Har någon annan sett detta felet som har någon mer koll under vilka omständigheter som detta händer?

2. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet att jag hade ett liknande problem för flera år sedan men det var med sms, visade sig vara fel hos min dåvarande operatör då det las med en tidstämpel från deras server.

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hon är ju just nu i Älmhult så det kan ju vara fel på någon basstation där ute i skogen som "stämplar" fel ;)

Är alltså datumet som telefonen använder något den får ifrån själva MMS:et och inte när det togs emot? På ett sätt vore det ju bra eftersom tiden för ett MMS/SMS stämmer med när personen skickade det ifall du nu haft telefonen avstängd en längre tid....men vem har det :)

4. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om jag minns rätt så stämmer det att om man har telefonen avstängd så ska de kunna ses när det var skickat och även när det är mottaget.

5. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett liknande fel. Fast några av mina MMS har fel tid, två timmar före vad den egentliga klockan är. Väldgt underligt.