Fel efter senaste uppdateringen!

Diskussion i 'Desire HD' startad av TheEdge, 16 dec 2011.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Är riktigt nöjd med uppdateringen med sense 3.0 osv men tyvärr så fick jag en del strul efter uppdateringen!

1.

När man går in i programmen så kan man ju numera lista på olika sätta....jag gillar list vy....inte ikoner! Den envisas då och då att ställa om sig själv till ikon vy! In en så stor sak men ändå irriterande!

2.

Det mer irriterande problemet är att ca var tioende gången jag trycker på hem knappen (huset) så får jag upp den vita HTC bilden och sen står den bara och "laddar" så tar det lång tid innan home sidan kommer upp! Man får känslan av att "sense/launchern" startas om! Som det kan bli när man använder Advanced Task Killer!

Om man bortser från dessa problem så tycker jag att luren blivit mycket bättre och rappare!

Nån annan som har fått samma problem?

mvh

Tommy

2. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Dessa två problem hör ihop har jag nu märkt! Blir tokig mär luren hänger sig hela tiden!!!!!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

3. Ziroz

Ziroz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever att min telefon kraschar alldeles för ofta.
    Största problemet är låsskärmen, när jag försöker svara på låser sig telefonen och konstant spelar upp ringsignal samtidigt som den visar att nån ringer.
    Blir lite tröttsamt att ta ut batteriet näst intill varje gång för att kunna använda telefonen.

Har någon annan stött på detta?

4. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, duktigt irriterande faktiskt! Dock har jag märkt sambanden mellan att den låser sig när det ringer personer jag har i telefonboken som är synkade med facebook..

5. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också ett litet bagatellproblem.. Använder idag Eniro appen och har genom denna en automatisk nummerpresentatör från Eniro katalogen när det ringer. Men efter uppdateringen funkar inte detta då det är en ny grafisk sminkanimination ligger uppepå, liknande låsmenyn. Går det att få väck den nya animationen och svar på "gammal hederligt sätt"?

6. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag ringde HTC och fick hjälp med följande:

Gjorde soft reboot:

Ta ur batteri i minst 3 min.

Rensa data på 2 appar:

Båda heter HTC Sense en har HTC logga och där loggan ser ut som en homescreen.

Tänk på att när du kör reset data på den HTC Sense med homescreen loggan så försvinner alla grejer du har på dina homescreens så ta en bild innan så du kan få tillbaka det som du hade det innan!

För att rensa data:

Gå in i Inställningar - Program - Alla, leta upp de båda HTC Sense gå in på dem och där hittar du knappen rensa!

Efter att jag gjort detta så flyter min telefon på bra igen och homeknapp problemet har inte dykt upp!

Nu var det typ 1 timme sen jag gjorde detta så kan ju komma tillbaka!

Jag återkommer med update!

7. freppesito

freppesito Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lång svarstid

blir vansinnig på den nya uppdateringgen.. 2,35 3.0 3,12,405,1

sitter 5-10 sekunder vid varje tillfälle man vill in i telefonen.

suddar och drar i den där j-vla ringen och ibland tar den 5 sekunder innan skärmen öppnar sig och man blir åksjuk av karusellen och ibland är det 10 sekunder.. extar irriterande när det är ett larm eller inkommande samtal.

nån som har en lösning .. så please..

8. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har du provat det jag skrev i förra inlägget?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

9. Sandman

Sandman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Desire HD kraschar telefonprogrammet vid inkommande samtal

Hej,

Jag har också stora problem med min telefon sedan jag uppdaterade den till 2.3.5 (Android: 2.3.5, Sense: 3.0, Software: 3.12.405.1). Jag har sett att andra har nämnt olika områden som är problematiska, men för min del ser jag endast ett stort problem. (Före uppdateringen fungerade den perfekt.)

I 100% av fallen då jag får inkommande samtal kraschar min phone-app. Här är de tre olika sätt som jag försökt att hantera det då det ringer:

1. Svara genom att dra gröna telefonikonen till ringen - leder till att jag måste rita mitt säkerhetsmönster, och efter det kommer upp ett meddelande om "com.android.phone has stopped unexpectedly". Telefonen fortsätter ringa tills jag klickar OK på detta felmeddelande. Inget samtal kopplas upp. Några sekunder efter måste jag knappa in min SIM-kod igen, varvid telefonen igen kopplar upp sig på mobilnätet.

2. Avvisa genom att dra röda telefonikonen till ringen
    - hela skärmen frös, med förvridna bilder. (I teorin kan det vara en "korrekt" bild, som är en del av animeringen som ska spelas upp, men i så fall stannade det iaf mitt i animeringen.) Efter detta kunde jag inte göra något, men efter en minut släppte det, och jag fick knappa in SIM-kod igen.

3. Vara passiv och låta samtalet gå till telefonsvarare - minns ej detaljerna, men det var iaf inte en lösning. Tror att det var snarlikt med att jag svarade, vilket ledde till krasch och SIM-kod.

Jag har provat soft-reset (batteri urplockat tre minuter) och tömt data för de båda HTC Sense-programmen. Ingen förbättring. Jag fick även för mig att det kanske kan vara appen vemringde som jäklas iom att den lägger upp en platta på ringskärmen, så jag stängde av den funktionen i programmet - ingen förbättring.

Det bör noteras att jag inte har några som helst problem att ringa.

Alla förslag på tester mottas med varm hand! (Jag inser att jag kan blåsa hela telefonen och förhoppningsvis lösa problemet på det sättet, men jag har aldrig gjort det tidigare och är rädd att jag förlorar grejer för jag vet inte det helt korrekta backup-förfarandet för att få med allt.)

10. hothotdell

hothotdell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem och det stämmer som du säger att det är de kontakterna som har bilden från facebook som gör att telefonappen crashar och måste starta om sig..

edit: rensade all data under facebook-appen, och tog bort synken på facebook och facebook för sense, nu funkar det att svara..

Last edited: 23 dec 2011
  11. Lordox

Lordox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma fel som detta. Plus att min knappsats försvinner när man skriver meddelade.

12. Chrille08

Chrille08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni som har problem med senaste uppdateringen till er DHD, och att den dör/hänger sig vid inkommande samtal etc…

Antingen kör du en factory-reset på din lur…

ELLER…

Ta bort din ”Facebook konto koppling”
    (inställningar -> Konton och synkronisering -> Facebook -> Ta bort konto)
    starta sedan om telefonen…
    Sen är det bara starta Facebook appen och logga in igen för att återkoppla kontot igen…
    Nu är det bara att tuta och köra…

Lycka till!

Sandman gillar detta.
  13. HenricdW

HenricdW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej allihop,

Använder min DHD med min laptop genom Wifi-hotspot-funktionen.
    Men varje gång jag tar emot ett samtal dör telefonens mobila datanätverk. Dvs G, 3G eller H försvinner från rutan. När jag lägger på kopplar den upp sig igen. Är det så här för er andra också? Kör jag USB-tethering sker inte detta. Varför är detta kopplat till Wifi-funktionaliteten? Tycker inte det borde vara så.

Update: Ska tillägga att jag funderar på om detta har med senaste uppdateringen att göra. Minns inte att jag reagerat på det tidigare. Därav i denna tråd.

- Henric

14. Sandman

Sandman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Chrille08

Jag följde dina instruktioner kring Facebook-kopplingen, och det verkade lösa mitt problem helt perfekt - tack!

15. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Så är det på min också, verkar som det försvinner datauppkoppling medans man pratar i telefonen.

Har inte testat hur det blir med tethering igång dock.

Tror det va så innan jag uppgraderade till Sense 3.0 också så jag antar att det ska vara så :)

16. dummie

dummie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte haft ett ända problem sen uppdateringen. Hoppas det fortsätter.