Fel i facebookkontakt

Diskussion i 'Frågor och support' startad av MatsGF, 6 jan 2011.

1. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

På min Optimus One (P-500) har jag hittils inte haft haft några problem i kontaktlistan. Idag när jag ringde kompis A så dök namn och bild för person B upp efter att jag tryckt på gröna ring-knappen.

När jag tittade på kontakt B låg A:s telefonnummer och adress där (som facebook-data).

Båda är med i faceboook.

1. Finns det något enkelt sätt att rätta till enstaka kontakter?
    2. Jag har splittat kontakten och dolt facebook-kontaktuppgifterna för kontakt B. Kan jag visa dem igen?

Jag plockade ner adress för kontakt A med hjälp av Eniros app och uindrar om inte den stökade till det...

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

1. Det enklaste sättet som jag tycker att ändra kontakter är att logga in på google-kontot och gå in på Google contacts för då kan man mixtra med kontakterna på datorn.

2. Förstår inte varför du inte skulle kunna visa dem igen?

3. MatsGF

MatsGF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Nja det är inte google-delen av kontakten som var dold. Det var facebookdelen.

Jag löste det efter lite googlande med att starta facebook-klienten
    1 I inställningar välja att inte visa facebook kontakter i telefonens kontakter
    2. Vänta
    3. I inställningar välja att visa facebook kontakter i telefonens kontakter igen

Efter att telefonen synkat klart så återställdes det borttagna facebook-datat för kontakt B.