Fel på datorn, KIES...eller mig?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Lampan, 4 nov 2010.

1. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej på er alla!

Fick en helvetes massa strul med datorn häromdagen och fick backa till en återställningspunkt från i somras innan jag fick den att funka någorlunda.

Allt detta innebar att KIES inte finns installerat...och nu när jag ska installera får jag upp detta meddelande som jag bifogat som bild.

Vad är det som händer och hur ska jag rätta till det? Någon som vet och har lust att hjälpa mig.

Som det nu är så kan jag alltså inte installera detta program.

MVH
    Lampan

Bifogade filer:

2. Robban71

Robban71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ta bort Kiesmappar och gå in i regedit och rensa allt som har med Kies att göra, starta om datorn, det kanske hjälper?

3. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har raderat allt som har med Samsung att göra. Kört CCleaner. Startat om.

Inget tycks hjälpa!!! Är ta mig fan beredd att formatera om skiten snart... Blir så less på datorer, telefoner och allt.

Någon som har fler tips? Allt emottages tacksamt.

Lampan

4. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det låter som om KIES-installationsprogrammet hittar gammal info om var setup-filen (.msi) finns, men att den saknas eller är trasig.

Om filen finns, radera den och prova ladda hem KIES igen.
    Hoovra över alla .msi-filer i katalogen och leta efter andra som har Författare: Samsung Electronics och ta bort dem med.

5. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag kommit så här långt:
    Hittade den msi-filen och raderade. Letade efter allt som har med Samsung att göra...och raderade.
    Startade om.
    Körde KIES-filen igen...och kom något längre...mer inte hela vägen. Nu stannar det vid detta felmeddelande: 1628: Kunde inte slutföra scriptbaserad installation

Någon som har några fler tips? Det känns som att ni är på rätt väg!

Tack på förhand!
    Lampan

6. Cyborg666

Cyborg666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa köra programmet som admin.
    När UAC är aktiverat i windows (vista, 7), har inga program direkt åtkomst till systemmappar, utan filerna skapas i en virtuell mapp. Kan vara det som spökar.
    Om du kör programmet som administratör ska det få tillgång till alla filer. Annars testa stänga av "User Account Control" i controllpanel/user accounts.

7. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Gjorde allt du föreslog Cyborg666. Och samma jäkla fel med Install Shield...

Vad ska jag hitta på?
    Vet inte inte om det finns så mkt kvar att pröva mer än att tappa datorn ner på gatan fyra trappor ner...det kan ju inte bli värre iaf... :)

Lampan

8. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du har inte kört något mysko tweak program?
    Hur funkar din Windows Vista i övrigt?

Ladda ner Kies på nytt, helst med Firefox (mao inte IE). Ladda ner det till din profil "Hämtade Filer" eller vad det heter i Vista. Det är möjligt att msi paketet är skadat. Prova sen att köra installationsfilen med administratörsrättigheter.

Funkar inte det är det något knas med din Vista installation, men då borde du märka det i övrigt.

9. Lampan

Lampan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ledsnade på hela skiten och blåste ur datorn helt. Installerade om Windows 7 och nu funkar allt som det ska.

Ger mig fan på att det var min "tillbakarullning" till en återställningspunkt tidigare i veckan som strulade till det.

Nu har jag iaf installerat om och KIES gick också att få in. Då återstår bara att ta beslutet om jag ska uppdatera till den nyare version av 2.2. Den "gamla" har funkat oförskämt bra...så jag vet inte. Men nu kan jag iaf ta en backup på allt i telefonen, och det var det viktigaste.

Tack till Denoud, Cyborg666, Elof och Robban71 för all hjälp! Uppskattas mycket!

Lampan

10. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Återställningspunkter ställer ofta till med mer skada än nytta, eftersom de i värsta fall återställer virus, korrupta filer, spyware och annat elände.