fel på kontakt ??

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av stalis, 13 dec 2010.

  1. stalis

    stalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man bytta ladd kontakten på en xperia ??
    Glappar, kanske en garanti sak ??
    Om inte är det nånn som vet om det går att byta eller är telfonen kass
    Av vad kan det kosta???

    Tacksam för svar
     
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 335
    Mottagna gillanden:
    1 499
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Garanti...
     
  3. stalis

    stalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag hoppas det
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 335
    Mottagna gillanden:
    1 499
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Det är så :)
    Har en arbetskamrat som skickade in för samma fel.
    Blev ett byte av moderkort för henne och det gick på garantin.
     
  5. stalis

    stalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    könt att höra
     
  6. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Garanti.

    Har hänt samma på min, ca 1 månad tar det att fixa och dom byter ut kortet.

    Konstruktionsfel som ej åtgärdas, telefonerna håller i snitt 4-5 månader innan dom går sönder och det gäller de flesta. Absolut vanligaste felet på X10 tydligen.

    Ren JÄVLA skit skulle man också kunna kalla det. Aldrig mer SE.
     
  7. inflamed

    inflamed Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft samma fel 2 ggr. Ena gången bytte dom ut den rakt av och jag fick en ny box med alla tillbehören. Andra gången fick jag en utbytesenhet, en ny telefon fast med gamla batteriluckan o olåst va den också. ;)
     
  8. stalis

    stalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :(, en månad utan min lilla telefon, okej bara dom fixar den
    så är jag nöjd, men kontakten verkar vara lite kass
     
  9. stalis

    stalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha efter tre veckor på verkstaden, liggande och väntande skall dom äntilligen skicka en ny telefon
     
  10. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag lånar denna tråden.
    Min lillasyster har en X10i och USB-honan på den har gått sönder, har glappat sedan innan.
    De lämnade in den på inköpsstället och de skickade iväg den.
    Svaret från dem var att det skulle kosta 1500kr för en lagning och för att ens få ut den igen så kostar det pengar, vet inte vad summan var men några hundralappar eller något.

    Detta låter ju väldigt konstigt tycker jag och jag har för mig att SE lämnar garanti på två år och då borde ju detta gå på den.

    Varför är de sådana på inköpsstället och ska jag kunna få ut mobilen eller få den lagad utan prispåslag utan att skicka den till SE?

    Tack på förhand.
     
  11. matte03

    matte03 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    279
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag fick en utbytesenhet... Även fast min display var trasig ;) vi får väl se om jag får en trasig skärm tillbaka xD

    Varför sa dem att det skulle betalas 1500 kr?
     
  12. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det var vad det kostade att fixa felet..
    Anovo sa att det var självförvållat.
    Killen jag pratade med på euronics hade inte mycket vetskap om mer än vad Anovo sagt.
    Ska ringa Anovo och prata med dem istället, finns det något jag kan yrka på/knep för att inte behöva betala detta?
    Det är ju inte okej tycker jag.
     
    Last edited: 22 jan 2011
  13. Marron

    Marron Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis skickat iväg min då batteriet inte ville ladda.. dock gick det att föra över filer och allt via datorn när den var kopplad. Hur betedde sig era? Var det helt dött?
     
  14. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har också samma fel på min X10. Den har varit inlämnad (till SonyEricsson) sedan den 15/12 och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. De vägrar gå med på att ge mig en utbytesmobil och fallet är anmält till ARN. Surt att det verkar vara ett så vanligt fel.
     
  15. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag pratade med Anovo om min systers mobil precis.
    De hade något fast pris-avtal med ÅF och det skulle alltså kosta 1500 för den här skadan, märkligt tycker jag.
    Anovo säger att det är ägarens eget fel att kontakten gått sönder och därför blir det denna summa.
    Mannen som mobilen står på förstod väl ingenting och gick med på kostnadsförslaget och gick back 1500 spänn för det här och då har ÅF betalt Anovo redan och räkningen blir inte möjlig att trolla bort.

    Även ifall ovanstående haft problem med SE så är det inte en bråkdel av de som har problem med Anovo som har problem med Tillverkaren.
    Skit i ÅF och kontakta alltid Tillverkaren i första hand, det är min rekommendation.
     
  16. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min telefon direkt till SonyEricsson och det gav mig enorma problem efter att servicetiden tagit oskäligt lång tid. SonyEricsson hävdade att jag endast kunde reklamera till OnOff som i sin tur hävdade att jag inte kunde reklamera någonting då jag lämnat in mobilen till SonyEricsson.
     
  17. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan informera om att min X10 är inlämnad till service IGEN för exakt samma fel. Det är antingen lödningen vid USB porten som släpper eller så är det kretsen för strömbegränsning som havererar.

    OBS, detta är inte ett problem som SE har löst, det är en konstruktionsmiss som inte ämnas åtgärdas.
     
  18. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tacka gudarna för den (lagstadgade) treåriga fabriksgarantin. Har mobilen lämnats in två gånger för samma fel och det händer igen så är det bara att reklamera direkt.
     
  19. Gleenquagmire

    Gleenquagmire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tacka och tacka, känns väl mer som ett straff att hela tiden få tillbaka en telefon som är dömd att gå sönder med samma fel? Pengarna tillbaka däremot, det vore nåt!
     
  20. Buzz

    Buzz Android Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    5 025
    Mottagna gillanden:
    2 286

    MINA ENHETER

    Ska man vara petig så tror jag du menar konsumentköplagen och inte garantin även om de ofta har ungefär samma nytta.