Fel på SD-kortet, telefonen, datorn eller alla tre?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Danne W, 8 sept 2009.

1. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här ska ni höra kära droiderz...

Jag har varit rätt så sparsam med att avmontera SD-kortet både genom datorn och i telefonen. Ett ryck och ut med kabeln har räckt alldeles utmärkt. "Tyvärr" drabbades jag av en bror-duktig-sjuka och fick för mig att avmontera i datorn och sedan i telefonen - precis som man ska göra... Gissa om jag blev förvånad när det dök upp "Damaged SD-card" i telefonen... Första gången jag gör som man ska så pajar alltså SD-kortet.

Jag formaterade om mina 16 GB och började kopiera över allt igen. Fick det mesta att fungera och slängde in lite av varje för att få tiden att gå på vägen till jobbet.

Igår samma sak igen - avmonterar i dator och sedan telefon - med samma resultat "SD-card Damaged". Det märkliga är att datorn klarar av att läsa filerna på kortet men i telefonen fungerar det inte.

Efter att igår kväll lagt in ungefär 2 gb data så gjorde jag som vanligt "ut med sladden bara" och ingen avmontering. Gissa om det fungerade? Jo då inga problem och inget skadat kort.

Ytterligare sjukdomssymptom är dock att om jag för över för mycket information på en och samma gång är att jag får ett felmeddelande som säger gör att den slutar skicka över filerna. Jag har för mig att det är någon form av "redundancy check" RCP... något sånt.

Har det att göra med FAT32 formateringen inte klara för stora fil-överföringar? Har inte dock inte haft en enskild fil över de 4 gb som FAT klarar av.

Min fundering är om det är telefonen jag bör rensa eller om jag ska installera nya drivrutiner till mitt XP (eller båda?) Kanske känner någon igen sig?

2. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Låter som om du har köpt ett billigt sd-kort på ebay eller dylikt. De brukar lida av de symptomen. Om inte så hade jag rekomenderat dej o gå tillbaka till affären du köpte det! Köp aldrig noname-kort!

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag var ute för det i början. Numera så väljer jag i telefonen att montera eller avmontera, inget i datorn. Det har inte givit mig några problem.