Fel på skärm?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Gus, Oct 4, 2010.

1. Gus

Gus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har ett problem med min skärm på min Desire. Skärmen tänds inte men det är tydligt att resten fungerar touch etc eftersom jag kan trycka där jag vet ikoner är och få respons.

Problemet verkade först som ett glapp eftersom jag kunde få igång den vid omstart igen ett par gånger. För drygt en månad sedan fick jag inte igång den och lämnade in den till Telenor som skickade vidare till Anovo. Fick tillbaks den i fredags och idag måndag så uppstod samma problem igen. Anovo skrev bara att problemet var åtgärdat i sin rapport samt att den var uppdaterad och jag märkte att de gjort en "factory reset".

Är det något jag kan göra för att fixa eller är det som jag tror ett rent hårdvaru fel. Lämnar nog in den i morgon men utsikten att bli av med den i ca 5 veckor till gör att jag ändå frågar.

Föresten är det efter 3 gånger som man har rätt till en ny vara är lite ovan med att saker går sönder?

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror nog inte det är något du kan fixa, för om du skruvar upp mobilen bryter du garantin. Jag gissar på att det är glapp i sladden eller kontakten som skärmen är inkopplad i på kretskortet.