Hejsan Har lite irriterande eftersläpningar (pixliga) när man kollar på dvd och ibland tv sändningar (analog kabel). Har ännu bara sett det när barnen kollar på tecknade filmer. Tv:n är en samsung 46" full HD led, och dvd:n en äldre utan hdmi som är ansluten via scart. En teori är att upplösningen på tn:n är mkt högre än dvd:n och kabel orkar skala upp. Tyvärr är ju inte förutsättningarna för bra bild inte så bra (Dessa eftersläpningar fanns inte på min gamla hd-redy lcd) Någon som känner igen problemet eller har koll på detta? Löser jag garanterat problemet med en blu-ray? Mvh Resorb
Har samma typ av tv som du har, märker samma problem dock enbart vid tittande med digitalbox, och dessa uppstår enbart efter att jag använt min fjärr. Kan vara RF-signalerna som stör, har du något som kan passa in på detta?
Har du någon slags 100hz eller motion-flow-något funktion påslagen? Ingen TV jag stött på har haft en fungerande sådan funktion, de har istället bara grötat/pixlat till hela skiten. Så om du har några dynamiska "bildförbättrare" - stäng av dem
dynamiska bilden är avstängd såklart är inte en kines som älskar färger i överflöd men iofs är motion-flow mojjen ikryssad.. ska kolla på det
Jag har en 50hz tv och all typ av bildförbättring är avstängd då det snarare ger sämre bild. Bytte ut scart kabeln mot component och eftersläpningarna försvann nästan helt. Nu har jag beställt en bluray spelare som förhoppningsvis löser mina störande problem
Yup jag kör med en Samsung 42, full HD och analoga signaler är helt värdelöst. De här TV apparaterna är byggda för digitala signaler samt HDMI helst från en BlueRayspelare. Jag bytte snabbt till Comhems digitala sändningar inkl den nya smarta TVmodulen för HD så att man även slipper digtalboxen- Tv-modul för HD (CA-Modul) - Com Hem Sen köpte jag mig en BlueRay samt ljudanläggning. Samsung HEMMA BIO ANLGGNING 2.1 BLU-RAY HT-C5200 tjna pengar hos Pixmania (min heter 5600) Sen blev det mer än perfekt...... FullHD och tex sport är kanon....
Pliind: Jepp, Samsung 5-serie Helt ok för pengarna. plun: Jag får nog inse att så jag får uppgradera allt nu. Började med tv:n, nu hemmabio (Onkyo reciver + 5 högtalare), beställt en BluRay spelare efter mycket velande: LG BX580 Blu-ray-spelare med 3D-stöd Bara en subwoofer och HD-Tv som saknas
Yup.... jag köpte min TV på OnOff ( fick bästa priset där), de ville inte erkänna problemet med analoga signaler.... sen känner jag en snubbe som jobbar på Expert och han berättade att det är ett evigt problem med kunder som kör analogt och blir missnöjda med den nya Tvn. Boxer är ju ett till alternativ och de har väl också börjat med HD sändningar.