Fel redan vid recovery image boot

Diskussion i 'Hero' startad av danillofgren, 25 okt 2009.

1. danillofgren

danillofgren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej behöver hjälp med innan jag fortsätter med mitt amatörs meck!
    var på väg att lägga in modaco 2.8 så det första jag gjorde var att köra flashrec.apk & sedan download auto rätt recovery image från programmet, det gick bra! vid omstart till recovery mode fungerar inte home/power knapp, då fastnat den bara i hero loggan , "fick lite panik"efter ca: 1 min drog ut batteriet för omstart & testa igen men samma sak, så då startar jag om på vanligt viss i hopp om att den ska komma in i telefonen FUNGERAR inte "svetten lackar" sökte lite forum & fick till mig back/power combo & kom in i fastbot & där körde jag en reset & nu startar telefonen igen som vanligt!(utan att user data borta)
    fast mina led lampor (batteri/status jogrullhjulet) har bytat indikeringar???
    hur har detta gått till av att endast flasha recovery imagen?
    & i med att jag bestämt mig för att inte syssla med detta utan vänta på att htc släpper 1.6 med market place. nu kan jag inte göra en hard reset med den recovery imagen jag har "senaste 1.4/till modaco 2.8" . kan jag få telefonen helt återställd genom att göra en htc image windows ominstallation eller kommer allt krascha när min image recovery är knas??

Tacksam för svar

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

3. danillofgren

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

& i med att jag bestämt mig för att inte syssla med detta utan vänta på att htc släpper 1.6 med market place. nu kan jag inte göra en hard reset med den recovery imagen jag har "senaste 1.4/till modaco 2.8" . kan jag få telefonen helt återställd genom att göra en htc image windows ominstallation eller kommer allt krascha när min image recovery är knas??

Tacksam för svar[/QUOTE]

ps. tack för länken, men det var tyvärr där allt började & det är inte länkens fel utan mitt eget
    så som ovan vill jag inte fortsätta i dessa nervösa banor utan nöjer mig med standard fungerande meckapär, kommer det fungera att köra htc windows uppdatering när jag kommer till jobb imorgon"windows" kör mac hemma fastän recovery imagen inte vill, eller menar du att jag först måste få rätt på image recovery boot"et innan jag kan återställa till htc rom?

Last edited: 25 okt 2009
  4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu är jag "newbie" men det borde inte vara några problem att köra den officiella romen eftersom den hanteras helt i Windows.

Tror jag iaf....:)

5. danillofgren

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja jag hade hoppats på att det var lika bra & smidigt som iphone 3g´s återställning, den gick ta mej fan aldrig att döda hur mycket meck man än gjorde! :)
    kör både mac osx ubuntu & windows 7 & man vet juh att där är skillnad :)

är det ändå inte lite skumt att min batteri led lampa blinkar nu när någon ringer istället för jog paden & sedan blinkar det inte för batteriet längre, bara när man laddar den??

det var precis så här farligt man levde när man körde debian en gång i tiden :), trots någorlunda kunskapet om linux är det ubuntu disten som gäller numera(på jobb)