Fel vid partitonering av sd

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Pois0n, 30 jun 2011.

1. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fel Ja.. har läst minst 3 guider för att fixa app2sd utan att lyckas.. nu kan jag inte byta Rom utan får köra cm7. Där verkar det funka utan skript å allt.? Eller? Finns nån mer Rom där man inte behöver böga i massa saker utan bara flasha som cm7? Testa leedroid men telen hängde sej vi htc loggan.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur partionerar du minneskortet? med dator eller ClockwordMod?

Jag rekommenderar att göra det i CWM, då blir det inte fel.
    och sen kan du ladda hem ett program som heter "S2E (simple2ext)" från market och använda det för att skicka ut programmen cache m.m på minneskortet.

Det funkar bra på CM7, borde funka bra på Leedroid...

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    I min erfarenhet så kör de flesta rommar med A2SD+ eller liknande. Och då behöver du inte bry dig om script eller att "flytta" appar manuellt till SD. Det är det som är grejjen med A2SD+. Att du inte behöver flytta själv. Utan att den som kokat ihop rommet du använder länkar ihop /data med den EXT partition du skapat vid sidan om FAT32 partitionen på minneskortet. Om du börjar flytta runt appar själv så sabbar du automatiken och återgår till standard sunkig Android A2SD.

Jag har kört Open Desire, Oxygen, LeeDroid, RCMix m.fl. och jag har aldrig haft några problem. Jag har aldrig kört några extra script och jag har aldrig flyttat runt appar manuellt till SD-kortet.. Det har bara funkat så länge jag hade en 1GB Ext partition på minneskortet när jag installerade Rommen.

Nu behöver jag dock inte labba med det där alls längre då jag bytt till en Sensation från min gamla trotjänar Desire. ;-)

4. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

körde via CWM som jag tycker är ren skit då jag alltid får felmed. på nånting. inget verkar funka som det ska. Kör nu med s2e hur ställer ja in det programet?

5. humble

humble Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    jag får inte heller större internt utrymme, 133/16mb, använt via ROM manager på CM7.
    iofs har jag inte kört scriptet, brist av mottaglighet av insättning i ämne ;-) "1" app så är det fullt.. men få över program på SD går bra med "App 2 SD free".