Fel vid synkning mellan google calender och mobil.

Diskussion i 'Applikationer' startad av sellout, 23 jun 2010.

1. sellout

sellout Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla.

Jag har stött på problem vid synkning mellan google kalender och min nexus one.

Som exempel så har jag skrivit in mitt jobbschema i kalendern via webben. Jag börjar vid 9 på förmiddagen, men när jag kollar kalendern i mobilen så står det att jag börjar vid 10 på samtliga poster. Denna förskjutning är genomgående för alla händelser.

På min kalender på webben har jag Sverige inställt som land med GMT +01:00 Stockholm som tidszon och telefonens datuminställningar står på automatiskt. Problemet kvarstod även när jag matade in tiden manuellt i telefonen.

Om jag då tar och ändrar en av mina jobbtider i telefonen från 10:00 tillbaka till 9:00 och synkar kalendern för att sedan gå in på webben och titta så har tiden där ändrats från 9:00 till 8:00.

Slutsatsen är alltså att det inte är själva synkningen som är problemet, utan enbart en förskjutning på en timme någonstans... men frågan är var?

Går jag in på händelserna i telefonen så står det "Local timezone: eastern european time"
    Kan problemet ha att göra med sommartid?

Last edited: 23 jun 2010
  2. sellout

sellout Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ställde in telefonen på manuell tid, satte tidszonen till Berlin (GMT +02:00, detsamma som svensk sommartid) och ställde sen om tiden en timme för att få tiden rätt.

Detta löste problemet.

Kanske kan vara till hjälp för någon annan.

Ha en bra dag.

Last edited: 23 jun 2010