Problem: Felaktig indikering för hörlurar

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Jonas Jonsson, 13 okt 2013.

1. Jonas Jonsson

Jonas Jonsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Första posten här. Har sedan ca 2 månader en galaxy s4 som fram tills idag fungerat perfekt. Nu indikerar den att hörlurar är monterade fast så inte är fallet. Indikeringen kommer och går. Ibland flera ggr per minut och ibland går det timmar emellan

Har försökt nollställa via Kies men det hjälper inte. Kan inte se något i kontakten som skulle kunna göra detta när jag lyser ner i den. Är ruskigt irriterande då det kab ske under samtal och då stängs mic samt högtalare av då telefonen tror hörlurarna är ditkopplade. Tills detta hände har jag inte provat headsetet som följde med annat än kortis när jag plockade upp telefonen första gånge. Har dock använt kontaten till att lyssna på musik i bilen helt utan bekymmer.

Någon som haft liknande fel? Några ideér hur det kan lösas

Tacksam för svar

2. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Har du provat göra en återställning via telefonen ?

3. Flod

Flod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Har en S4 nu och inte stött på det någongång, MEN hade innan en S3 som jag stötte på problemet som du beskriver och det var SKIT jobbigt rent ut sagt.

Löste sig genom att jag fick lämna in den och dom bytte lite delar i den. Hoppas inte du behöver skicka in den men var beredd på att behöva göra det.

4. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Testa att köra med luftspray (vet ej rätta termen) ner i jacket. Hade problem med min platta för ett tag sedan och det visade sig att det var skit i jacket. Det löste sig efter jag blåst ur det

Skickat från min GT-I9505G med Tapatalk