Felaktig temperatur i HTC Hero (Örebro)

Diskussion i 'Hero' startad av Wicket, 22 dec 2009.

1. Wicket

Wicket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har köpt en HTC hero och använder väderapplikationen som följer med från början. Den talar helt korrekt om att jag befinner mig i Örebro, men temperaturen visar ofta 8-10 grader fel. Just nu är det t.ex. både enligt min vanliga termometer och enligt www.na.se -16 grader i Örebro. Men min HTC Hero menar på att det är -8 grader...

Har den ingen väderstation i Örebro att gå på, så det egentligen tas från någon annan stans, eller vad är problemet?

2. Tantfarbror

Tantfarbror Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är själv i Örebro och om jag inte minns mig själv helt fel, tar de infon från en väderstation i västerås, jag kan ha fel dock.

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det är ju www.accuweather.com som väderdatat kommer från... frågan är vart deras väderstationer är placerade...

4. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Korrektheten på väderprognoserna verkar vara väldigt varierade... I Stockholmstrakten funkar det bra tycker jag.

Men som exempel, när jag var i Teneriffa för en knapp månad sen så visade prognosen ofta ca +10 medans det var över +20 grader och den sa att prognosen utgick från Puerto de la Cruz som jag var i... Blir totalt missvisande!

Kan man se vart den tagit prognosdatat ifrån på accuweather? Såg aldrig vart det togs ifrån men om det skulle kunnat stämma så ska det vart högt upp i bergen men tveksamt ens då!