Felaktig thumbnail?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 1 maj 2010.

1. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej killar.

Spelade nyss in ett litet videoklipp här vilket fick en lite konstig följd. Istället för en korrekt thumbnail av videoklippet i fråga, så fick det en thumbnail för en film jag spelat in tidigare och sedan raderat.

Provade att starta om telefonen men det åtgärdade inte problemet, så hur får man telefonen att återskapa alla thumbnails? Jag har märkt i ASTRO att under mappen /sdcard/DCIM/.thumbnails så finns en massa filer, kan jag bara radera dessa och sen gå in i fotoalbum så återskapas alla thumbnails? Eller hur ska jag bära mig åt?

// Andreas

2. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump.... är det verkligen ingen som vet något om detta? Känns lite osäkert att gå in och radera allt i .thumbnails mappen utan att få det verifierat först :S

// Andreas

3. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fega inte. Radera dom! :)

Jag la in en massa bilder tagna med min iPhone och när jag startade albumet tog det lite tid men sen var "naglarna" skapade och allt frid och fröjd.

Det kan ju inte gå mer än åt hl**te! :D Men det kommer gå bra.

Vill du köra fegisvarianten kan du ju flytta din .thumbnails till en annan temporär mapp så länge. Sen när du ser att allt gått bra tar du bort dom.

*EDIT* Jag testade precis att ta bort hela .thumbs-mappen och när jag startade Foton igen så skapades nya thumbs igen så du kan gott göra det och se om det hjälper. :)

Last edited: 2 maj 2010
  4. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är bortrest för tillfället men ska göra detta så fort jag orkar :P Tack för hjälpen :)

// Andreas

5. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag har fortfarande problem här.... Har provat att radera allt i /sdcard/DCIM/.thumbnails. Läget är så här...

Jag har 2 videofilmer som jag spelat på telefonen. I "Album" vyn representeras "videos" felaktigt av en thumbnail som visar den allra första videon jag spelade in, och som sedan länge är raderad.

Går jag in i "Videos", och väljer "filmstrip" vy, så ser jag korrekta miniatyrer av de båda filmerna. Om jag däremot väljer "grid" vy, så ser jag åter den felaktiga miniatyren representera den första av mina filmer.

Någonstans måste ju den här förbannade thumbnail filen ligga, är det nån som har en aning ???

// Andreas

6. vhek

vhek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Även jag har detta problem med 2.2 froyo. Snälla hjälp! testat att deleta thumbnails men hjälpte ej.

7. Falcon_Bayerskt

Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Prova att gå in under hantera program och välj sedan radera cache och radera data så borde det nog komma igång igen....