Problem: Felaktigt med "The dock is connected"

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by maskh, Aug 6, 2013.

1. maskh

maskh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte en Galaxy S4 för lite mer än en vecka sedan. Några dagar sedan fick jag lite bekymmer med laddningen som yttrade sig i att den var "glapp". Beroende på hur kabeln låg så laddade den och laddade inte. Fick även återkommande upp "The dock is connected" fast jag inte har något sådant. Tog därför tillbaka min telefon till Telia-butiken och hävdade DOA. Killen i butiken höll med, men gjorde några tester som slutade i att han gjorde en återställningen av telefonen. Därefter försvann problemet med laddningen. Slutsatsen var att det var ett mjukvarufel som efter återställning korrigerades.

Nu sitter jag här igen, men inte med exakt lika problem.

Efter återställningen så har det visat sig att det här med "The dock is connected" återkommer. Det har inte hjälpt med ännu en återställning. Kan det vara så att det är mjukvara, eller kan det faktiskt finnas ett riktigt hårdvarufel? Är det fler som har haft detta bekymmer, eller är jag ensam om det just nu?

Om det är så att det är ett hårdvarufel så gör det mig riktigt irriterad eftersom jag i så fall inte längre kan hävda DOA på grund av att killen i Telias butik gjorde en felaktig bedömning.

Jag ska besöka Telias butik i morgon, men ställer ändå min fråga här för att jag kanske får en vettig lösning eller ett vettigt svar innan jag besöker butiken.

Tack för hjälpen! :)

2. Redferne

Redferne Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem. Och min lur har börjat att vägra ta laddning lite då och då.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

3. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Låter som ett usb-problem i din enhet, bara att byta då. "Döda" dock inte Samsung för det.. utan den j-a Telia-tönten.. på honom! :)

4. maskh

maskh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har varit tillbaka hos Telia nu och de kunde inte göra så mycket, men butiken har tagit kontakt med Samsung som ska titta på möjligheten att ta in den som DOA även fast det har gått 7 dagar. Detta på grund av att jag var inne i butiken redan i helgen (inom 7 dagars perioden) och det blev fel i hanteringen redan då.

Återstår att se vad som händer. Får jag inte igenom detta på DOA så tänker jag antagligen aldrig mer köpa en Samsung.

5. pumpe3

pumpe3 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Precis, du uppmärksammade problemet och påpekade detta inom 7 dagar, så Samsung bör kunna lösa detta.

6. Flaccid

Flaccid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, där laddningen slutade fungera och telefonen trodde att dockningsstationen var ansluten då och då. Jag lämnade in min telefon och fick USB-porten utbytt, och sedan dess har det fungerat som det ska (i två veckor typ). Har dock på känn att det kommer uppstå igen. Frågan är bara när...

7. maskh

maskh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick slutligen telefonen bytt på DOA efter att Samsung godkänt det. Nu sitter jag här med en ny vars förpackning hittills är obruten då min skepsis mot annat än iPhone verkligen bara har blivit starkare efter denna händelse. På sätt och vis borde det gå att ta enheten på öppet köp nu när det är en ny, med nytt kvitto (dock står det kontantköp på den fast jag köpt med kort ursprungligen) och det fortfarande är inom 14 dagar från ursprungliga köpet. Så vettefan hur man ska göra..

Jo, det verkar som att fler haft lite bekymmer på den punkten. Därför funderar jag på om jag verkligen ska ha kvar luren eller göra som jag skriver ovan och göra ett öppet köp nu när jag har en enhet vars kartong är obruten. Kanske hellre återgå till iPhone och invänta nya Nexus 5 eller vad den kan tänkas komma att heta när Google lanserar sin nya egna telefon. Vill ju verkligen byta till Android, men detta har fått mig att backa en aning kan jag säga.

8. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att du bara hade otur och fick ett måndagsex, sån otur kan man ha även om man köper en iphone... Jag har haft 5 android-telefoner nu, och ingen av dem har haft liknande problem.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Sweden2 likes this.
  9. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Precis! Lillebror fick en iPhone 5 någon månad efter att den släpptes. Den fungerade väl strax över en vecka och sedan tog den inte laddning. Alls. Jag provade med en annan laddare och adapter, inget. Jag fick ringt apple och dom var nästan helt nonchalanta, "ja, vad tråkigt att du upplever detta problem med din enhet" etc. Efter flera samtal så sa dom att vi skulle gå till våran operatör (3) och prata med dom. Telefonen fick han ifrån jultidningsförlaget och då följde det med någon liten utskriven lapp att garantiärenden skulle lösas hos Telia (han fick ju inget kvitto på telefonen). Telia ville inte ta emot den efter som att det inte fanns något kvitto. Vi sa att han fick den av jultidningsförlaget och i lådan så låg det en lapp som det stog att det ska lösas hos Telia oberoende av operatör.

Kort och gott, efter flera samtal till äpple, 3 turer till närmsta teliabutik (12 mil fram och tillbaka) och en reparationstid på ca en och en halv vecka så fick han en ny iPhone.
    Men! På iPhonen så satt det ett copterskydd innan reparationen, men det fanns det ju inte på den nya, men då hade Telia lite goodwill, så han fick ett.