Felande multituch när telefonen ligger ner.

Diskussion i 'Legend' startad av Snowbear, 28 juni 2010.

1. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag har min legend på bordet framför mig som nu så funkar inte pinch-to-zoom !? lyfter jag upp telefonen funkar det klanderfritt, ÄVEN om jag håller den så "platt" jag kan som om det skulle ligga på bordet!!?

Hur i hel... kommer detta sig ?o_O

2. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Din hand leder ström bättre än bordet. :)

3. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

true dat

4. Snowbear

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja spelar det någon roll ? Det är väl skärmen jag ska ta på och det gör jag med samma fingrar jag kan scrolla i sidleds och byta skärm så men inte multitouch så jag drar ihop alla sju skärmar och ser dom samtidigt.

Vad har min hands lednings förmåga med det att göra? Förklara gärna.

[Edit]
    Nu är jag riktig förbryllad lade telefonen på diskbänken (den leder ström bra mycket bättre än en hand) och mycket riktigt så funkar det men varför jag har ju ingen kontakt med varken telefonens hölje eller diskbänken, samt att telefonen har InvisibleShield Full body på sig + att en legend ligger på sina gummi delar när den ligger på rygg!?

Är det ren magi dom håller på med där borta hos HTC när det byggs telefoner ?

Last edited: 29 juni 2010
  5. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Upplever faktiskt samma sak med min Acer Liquid. Skärmen blir helt enkelt mycket okänsligare när den ligger ner, oavsett material, ibland svarar han inte alls förens jag plockat upp den.

6. MonsterBob

MonsterBob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har jag med upplevd samma effekt att touch delen funker dåligt eller inte alls när den ligger plant på en yta oavsett om det är på bordet eller i handen. Men för övrigt är detta en uber bra mobile.

7. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Min Legend har också problem när den ligger plant. Den tappar känslighet i kanterna av skärmen. Multitouch har jag dock inga problem med.

8. Snowbear

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej så fenomenet finns på fler håll men vad orsakar det !?

Ska jag måsta maila HTC gubbarna kanske.

9. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Testa utan invisibleshield om du har möjlighet. Misstänker att detta är relaterat. Kanske är det mer rätt att maila Zagg än HTC förresten.

Jag har inte detta problem (men har en Desire). Desire har ju också kapacitiv skärm i alla fall.

10. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min spica har samma problem, reagerar väldigt dåligt när den ligger ner :s
    Har dock inte multitouch så kan inte testa det.

11. Snowbear

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tappar inte kontakten helt jag kan dra skärmen åt höger eller vänster med minsta lilla smekning av skärmen så skärms skyddet gör varken från eller till bara multitouchen försvinner.

12. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har läst någonstans att det beror på dålig jordning av skärmen som gör att skärmen blir mindre känslig om man inte har telefonen i handen. Det är ett tillverkningsfel som lyckas komma igenom felkontrollen och det är därför det inte felet är på alla telefoner.

Jag hittar inte den sidan jag har läst det, tror det var någonstans på Engadget, gizmodo eller lifehacker, men hittade en kommentar på labs.moto.com.

Jag har samma "problem" med min HTC Magic men har testat flera andra magics där det inte finns.

Last edited: 30 juni 2010
  13. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Visst, jag förstår. Det är bara det att det fungerar för andra att ha en legend liggande ner och köra multi touch. Se denna video på tuben t.ex.: http://www.youtube.com/watch?v=NuAjh0_DUyA

Kan vara att din helt enkelt är trasig eller så är det något i stil med att invisibleshield stör.

14. Jdroid

Jdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

min Legend är lika dan. Även utan nått skärmskydd. Alltså beror det inte på skyddet.

15. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Även min är så, zoom fungerar inte när telefonen ligger ner.

16. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Som jag har förstått det är detta ett "problem" hos alla touch-screens, särskilt kapacitiva. Jag har haft Samsung P520, Nokia 5800 och nu en Desire och alla får märkbart sämre känslighet i skärmen när man lägger den på platt yta ex ett bord.

Eftersom det är ett såpass utbrett problem borde det finnas en vetenskaplig förklaring till detta, men det är tyvärr inget jag själv kan bidra med.

17. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Har också märkt av detta fenomen samt att den ibland kan tappa kontakt när man scrollar och återfår den kort därpå vilket gör att den turbo scrollar ibland.. Riktigt störigt..

Hade en iphone 3G innan och där var aldrig såna problem trots att dom också använder sig av kapacitiv skärm. Den reagerade lika bra om den låg på bord, trä som tyg. Önskar man kunde få android i iphone hårdvara (som fungerar helhjärtat).

18. Snowbear

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns väl en stabil portad Froyo till 3GS telefonen, tror jag läst det på engadget.com. Du har möjligheten där. :)

19. tndb

tndb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hmm vittefan de du :P

Har sett till 2G och 3G men problemet är att telefonen blir asvarm tack vare att den troligen inte går ner i viloläge + wifi inte funkar heller :/
    http://www.iphonehacks.com/2010/06/android-os-22-froyo-ported-to-iphone-3g.html

Men förhoppningsvis får dom rätsida på det men det är inga garantier då en hel del av apple hårdvaran är propetriär (stavning)/skyddad så att andra inte har tillgång till källkod etc