felkod 24. får inte ner appen igen

Diskussion i 'Applikationer' startad av plasticca, 7 juli 2013.

1. plasticca

plasticca Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades plocka bort skype och nu går det inte få ner igen, antar att det ligger kvar något som spökar. Har testat att radera cache men det hjälper inte.
    Hittade http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1992241 men förstår inte så mycket av det, hittar inte vart dom menar att mmn ska leta. Helt ny med android och lite halvkass på engelska :) någon som kan hjälpa mig?

2. efex

efex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Han vill alltså att du ska gå in i /data/data/ och därifrån radera mappen som skype lämnat efter sig. hos mig heter mappen com.skype.raider (kan heta annat, beror på vilken version av skype du haft installerad).
    Om du inte har någon filhanterare redan så kan du göra detta med gratisappen ES filutförskaren (file explorer). :)

tillägg: det kan vara så att man måste vara rootad för att komma åt data/data, är lite osäker. Om det är fallet och du inte har rootat så är det antagligen systemåterställning som gäller..

Last edited: 8 juli 2013
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Efex har helt rätt. Det du måste göra är att manuellt ta bort appens data from /data/data, men root krävs som sagt.