felmeddelande: telefonen fungerar inte

Diskussion i 'Legend' startad av Impa, 30 jan 2011.

1. Impa

Impa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För tre dagar sedan började min telefon strula och började gå allmänt långsamt. Tänkte att det kanske är något som stör och tänkte kolla program osv. Valde även att uppdatera de program som jag hade via market. Efter det säger min telefon hela tiden

"com.htc.launcher htc sense" någonting!
    Otroligt irriterande eftersom att hela telfonen låser sig och går inte att använda! Vad kan man göra?

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det låter som launchern force closas av nån anledning. Lättaste lösningen vore att installera en ny launcher från market. Typ Go launcher eller liknande.

3. Impa

Impa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad innebär detta? Jag har testat nu och mobilen är fortfarande lika seg och långsam men den hänger sig i alla fall inte om blir felmeddelande. Måste jag ta bort den andra launchern på något sätt?

4. gualm

gualm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    598
    Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla! + Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Har du provat att återställa mobilen. Spara dina kontakter och annat som du har i telefonen som är av värde. Gå in under inställningar/sekretess/återställ
    Eventuellt löser detta dina problem.

5. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du kan inte ta bort htc:s original-launcher utan root! Men när du lagt in din nya launcher så måste du klicka i att den ska köra den nya när den frågan kommer upp! "Launcherpro" är en jävligt bra alternativ launcher!! Prova den!!

6. Nojas

Nojas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt samma sak hände mig för ett tag sen. Blivit seg som sirap, och många gånger helt oanvändbar. Fick också meddelandet angående "sense", fick det dock bara den gången, men telefonen kommer och går i vågor. Stänga av helt och plocka ur batteriet så håller den sig lugn ett tag, men ganska snart blir den obrukbar.

Verkar alltså vara något fel. Inget direkt ovanligt efter uppdateringen till 2.2...