Felmeddelande vid Facebook-synk

Discussion in 'Legend' started by Eomin, May 3, 2010.

1. Eomin

Eomin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte en HTC Legend i lördags och har upplevt problem som ingen av de två andra jag känner som har en har råkat ut för.

Saken är att jag inte kan synka mina kontakter mot facebookkontakterna. Har loggat in på facebook på alla möjliga ställen på mobilen och har det inlagt som något som skall uppdateras. I facebook-widgeten, facebook-telefonlistan och i friendsstream kommer det uppdateringar från facebook men jag kan inte synka mina telefonkontakter mot facebookskontakterna. Försöker göra så att kontakterna under sidan "Favoriter" skall hämta bilder och uppdaterad status från Facebook.

När jag försöker länka dem till facebook via kontakten så står det, typ, "Du har inga vänner". Om jag försöker synka kontot via Inställningar kommer ett felmeddelande upp och detta felmeddelande kommer upp lite nu och då i alla fall. I det står det ungefär "Processen com.htc.bg avslutades oväntat" och enda alternativet är då "Tvinga fram stängning".

Finns det något jag kan göra för att få detta att fungera?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

helt fel sektion.
    flyttar den dit den bör vara

3. Mr_Miyagi

Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att logga ut ur facebook och logga in igen.

4. anon

anon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag köpte min legend idag och är helt ny överhuvudtaget så ursäkta om det är dåligt beskrivet.

Men jag har samma problem och testade det du sa, att logga ut. Det fungerade inte.
    Då provade jag att i kontaktmenyn klicka på onlinekataloger > facebook > menu > uppdatera och då kommer ett nytt felmeddelande upp; "Tyvärr! Processen com.htc.bg avslutades oväntat. Försök igen". och efter det står det bara "Läser in..." i all evighet.

Vad är det som är fel?

EDIT: jag vet inte hur det löste sig, men helt plötsligt fungerade det. Kanske att det tar lite tid för telefonen att läsa in alla vänner.

Last edited: Jun 1, 2010