Felöversatt i HTC Hero?

Discussion in 'Hero' started by Eiglathul, Mar 27, 2010.

1. Eiglathul

Eiglathul Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har märkt att min HTC Hero innehåller en hel del felöversättningar när jag har den inställd på svenska. Bland annat är vissa av menyernas beskrivningar skrivna i något helt annat (obegripligt) språk. Den största missen är dock när någon ringer till mobilen och den är låst. När skärmen tänds för att visa vem som ringer är all text i en enda stor gröt på botten av skärmen, något som är otroligt störande.

Är det någon som har haft/har samma problem och som kanske vet hur man löser det? Det är ju väldigt tydliga missar, så det kan inte bara vara jag som har märkt det?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

kanske bättre och posta det i htc hero forumet?

3. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Och du bör nog även nämna vad du kör för rom etc.
    Jag har inte upplevt något sådant på nån rom och har testat de flesta inkl htc's egna.

4. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma sak, original-ROM.
    Jag använder dock aldrig svenska som språk per rutin. Byt till engelska och dina bekymmer försvinner tillsammans med det utdöende språket. ;)

Skall jag vara helt ärlig skulle jag anta att, i sann Android-anda, de har använt Google Translate för att översätta all text som återfinns i menyerna och dylikt. Somliga saker är översatta rakt av, och i sammanhanget blir de bara ... oförståeliga meningar och fraser.

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Sant det, den svenska översättningen är inte så bra. Den roligaste är nog på Ringvolym i Inställningar. Jag tror det är tjeckiska. Nåt östeuropeiskt/slaviskt språk är det iaf... :)

Jag hoppas att det blir bättre i 2.1, men jag skulle inte sätta några pengar på det, då de ROM som är baserade på Legend har exakt samma språkfel som HTC:s 1.5-ROM...
    Hursomhelst kär jag ändå på svenska och står ut. Att som svensk köra en svensk mobil i Sverige på engelska skulle vara lika stupid as if I suddenly started to write in English in this forum... :)

Last edited: Mar 28, 2010
  6. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Håller med ;)
    Det är faktiskt det enda språkfelet jag hittade...

Men nu kör man med engelska, tycker att det är mycket härligare.

7. Eiglathul

Eiglathul Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns så tråkigt bara att en såpass dyr maskin inte ens har ordentliga översättningar. Nu stör jag mig personligen inte på att köra på engelska (så länge jag fortfarande kan skriva på svenska när jag skickar sms osv.), men morsan och farsan tycker att det är desto svårare. Alla är ju trots allt inte födda i en generation där tekniskt dravel på engelska är en barnlek för dem att förstå sig på.

Så svaret är således att det inte finns någon lösning, man får helt enkelt stå ut eller byta till engelska. Suck.

8. Volvov70NR

Volvov70NR Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta är löst i 2.1 mjukvaran så håll ut