Fråga: Fick Jelly Bean uppdatering?!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av nook, 12 sept 2012.

1. nook

nook Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick i morse information om en uppdatering från Samsung.
    Står inte ett skit vad det är, inte ens ett nummer, utan bara "will enhance and improve.. bla bla".
    Eftersom jag inte hört något om att JB skulle vara på väg till GN gissade jag att det bara vara en minor grej.
    Men se på fan, det var Jelly Bean.
    Jag fattar inte hur Samsung kan vara så jävla dåliga på information. Jag kanske inte ville ha Jelly Bean precis just nu, med tanke på att jag har appar som fortfarande inte stödjer det.

Kan jag återställa för att uppdatera senare på något sätt?

2. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är nog att du går in på inställningar, om telefonen, uppdatering och kontrollerar? I och med att den har kommit till din telefon så ska det inte vara något problem heller?

3. nook

nook Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt vad du menar men min poäng är att jag inte ser vad det är jag ska uppdaterat förrän efter uppdateringen är klar.

4. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Det finns nog inget sätt att få tillbaka ICS än att öppna bootloadern och via fastboot lägga in Googles 4.0.4 eller den 4.0.1 yakjuxw som finns för nedladdning nånstans i den klistrade tråden om byte till yakju. Tycker det verkar bättre att acceptera "problemet" och leta alternativa appar som stöder JB istället. Eventuellt maila utvecklarna att se till att börja stödja JB. Det är nya tider nu :P

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Ja du har en poäng i ditt tankesätt. Vi sitter och önskar oss uppdateringar, men det är inte ovanligt att appar inte stöds av det nya. En nexus passar nog bara de som vill ligga på utvecklingens framsida och kan acceptera att det är lite halkigt ibland. För alla andra bör man kanske se sig om efter en tillverkare som inte uppdaterar sina, eller är väldigt långsamma så marknaden hinner mogna först.

Vad jag däremot tycker är förbenat tråkigt är att man inte är garanterad att kunna installera sina gamla appar, även om de fungerar bra, bara för att utvecklaren som postat appen på G play är av en annan åsikt. Borde det inte finnas ett bättre sätt att berätta för användaren att appen kanske inte fungerar som det är tänkt, och att man kan hjälpa utvecklaren med felsökningen istället? Det borde väl finnas ett intresse att göra så ens appar får största möjliga spridning?

6. nook

nook Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en Nexus just för att jag vill få uppdateringar snabbare.
    Men det jag stör mig mest på är just informationen. Med i princip alla uppdateringar i alla program jag kan tänka mig, hur små de än är, så finns det alltid information om vad det är för uppdatering, versionsnummer, ändringar osv. Alla appar gör ju tex det.
    Det är över huvud taget jävligt viktigt idag att användare vet var de tackar ja till.
    Men när man får Jelly Bean, som är en stor uppdatering för hela operativet, då får man inte veta någonting, inte ens ett versionnummer!?

Det är tamejfan galet.

7. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag installerade JB till min Galaxy Nexus manuellt så fick inte upp den inforutan men jag vill minnas att jag fick en ganska genomgående beskrivning och att det stod att det var uppdatering till version 4.1.1 i inforutan när OTA_uppdateringen kom till min Nexus S i somras. Så verkar vara något med just uppdateringen till yakjuxw som inte visar så mycket info om vilken uppdatering det var.

8. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag vill också minnas att det stod mycket tydligt att det var JB det var frågan om
    när jag accepterade yakju OTAn i somras. Som sagt, verkar vara ett yakjuxw-problem

9. nook

nook Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja då är det ju föga förvånande Samsungs fel.

10. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Problemet här är ju att utvecklarna antingen inte vet vad de sysslar med (sätter en max-version istället för target) eller gör något helt eget. Om de använder Androids API ordentligt är man garanterad att appen fungerar i nyare versioner också.